loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 88 شنبه 02 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


محمود مشحون با اشاره به اتفاقات افتاده در سال جديد بسكتبال اظهار كرد: خوشبختانه بسكتبال در سال 91 با قهرماني تيم ملي جوانان و باشگاه مهرام در رقابت‌هاي غرب آسيا آغاز شد. فدراسيون بسكتبال ايران هميشه به صورت نردباني استعداديابي‌اش را انجام داده و خوشبختانه نتيجه‌ نيز گرفته است. هم اكنون در تيم ملي جوانان كه قهرمان غرب آسيا است، سه بازيكن نوجوان و يك نو نهال حضور دارد كه نشان مي‌دهد كه بسكتبال پايه ما شرايط خوبي دارد.

وي با اشاره به اين مطلب كه برنامه‌هاي فدراسيون بر مبناي رده‌هاي پايه شكل گرفته است، ادامه داد: هميشه تقويت رده‌هاي پايه در فدراسيون بسكتبال اولويت داشت و تمام بسكتبال دوستان در انديشه پيشرفت جوانان و نوجوانان هستند. زماني كه دلايل قدرتمند بودن بسكتبال شرق آسيا را بررسي مي‌كرديم به اين نتيجه‌ رسيديم كه بازيكنان بايد به گونه‌اي در رده‌هاي پايه حركت كنند كه در چند مرحله از تورنمنت هاي بين‌المللي حاضر شوند، هم اكنون نيز اين برنامه در فدراسيون بسكتبال ايجاد شده و با آمدن آقاي بچيروويچ فعاليت‌هاي تيم ملي جوانان ادامه پيدا خواهد كرد.

رييس فدراسيون بسكتبال با بيان اين مطلب كه از علي توفيق برنامه پنج ماهه خواسته‌ايم ، بيان كرد: علي توفيق سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان است و پس از قهرماني در غرب آسيا با او درباره آينده تيم ملي صحبت كرديم. قرار است برنامه پنج ماهه‌اي به سازمان تيم‌هاي ملي ارائه دهد و پس از آمدن سرمربي اسلوونيايي تيم ملي و بررسي آن كار جوانان را براي آمادگي جهت حضور در قهرماني آسيا را ادامه دهيم.

مشحون با اشاره به قهرماني مهرام در باشگاه‌هاي غرب آسيا تصريح كرد: مهرام به عنواني رسيد كه همه انتظارش را داشتند. نماينده ايران حريف سرسختي داشت و با تمام قدرت برابر آن مبارزه كرد. تمام بسكتبال دوستان مي دانند كه پيروزي برابر تيم‌هاي لبناني آن هم در خانه‌شان بسيار دشوار است، اما مهرامي‌ها با قدرتي كه داشتند، الرياضي را در خانه نيز شكست دادند. همه انتظار داشتند كه نماينده ايران در مسابقه چهارم قهرمان شود، اما خستگي، فشار مسابقه و غرور بيش از حد بازيكنان باعث شد تا الرياضي از اين غفلت استفاده كرد و به پيروزي برسد، كه البته براي بسكتبال بد نشد و دوباره تماشاگران زيادي به سالن آزادي آمدند.

رييس فدراسيون بسكتبال با اشاره به نداشتن يك سالن بين‌المللي در مركز شهر تصريح كرد: 11 سال است كه پس از هر پيروزي تنها تقاضاي يك سالن در مركز شهر داشتيم، مطمئنا اگر سالن باشد، شرايط بهتر مي‌شود، تمام روساي سازمان تربيت بدني وقتي به رياست رسيدند، در اولين گفت و گو با ما به احداث يك سالن اشاره مي‌كردند. دكتر عباسي نيز پس از ورود به در وزارت ورزش و جوانان درباره سالن با ما گفت و گو كرد كه پس از آن نيز هم اكنون سالن دووميداني در ضلع شرقي ورزشگاه شهيد كشوري در اختيار ما قرار گرفت تا بتوانيم با هزينه اي آن را به سالن‌هاي بسكتبال تبديل كنيم.

مشحون با بيان اين مطلب كه اتاق كار من بيشتر شبيه به يك انباري است، تا اتاق رييس فدراسيون بيان كرد: متاسفانه شرايط سخت‌افزاري ما مناسب نيست. بسكتبال تنها سه اتاق در ورزشگاه كشوري و يك سالن در ورزشگاه آزادي دارد. اتاق من بيشتر شبيه به يك انباري است تا اتاق رييس فدراسيون و همه مي دانند كه بسكتبال نياز به جايگاه بهتري دارد. خوشبختانه حماسه تماشاگران در روز دوشنبه نشان داد كه بسكتبال چه جايگاه بالايي در ميان مردم دارد و بايد به نيازهايش توجه شود. هم اكنون واليبال ايران باز زحمات آقاي داورزني دو يا سه سالن بين‌المللي دارد كه به آن‌ها كمك مي‌كنند و اميدوارم اين ورزش المپيكي و دل مردم شاد شود.

رييس فدراسيون بسكتبال با اشاره به زمان آمدن سرمربي تيم ملي بسكتبال به ايران گفت: آقاي بچيروويچ هم اكنون در آلمان حضور دارد تا تورنمنتي كه در آن تيم‌هاي آسيايي حضور دارند را آناليز كند. هفته‌ آينده با دستيارش به ايران خواهد آمد و در كنار علي توفيق به برنامه‌هاي تيم ملي جوانان مي پردازد و پس از آن نيز برنامه‌هاي فدراسيون زير نظر او عملي خواهد شد كه در راس آن‌ها طرح بلند قامتان بسكتبال ايران قرار دارد.

مشحون با اشاره به جوانگرايي بسكتبال در سال گذشته بيان كرد: هميشه درد بزرگ بسكتبال اين بود كه مربيان ارزشمند ما در گروه جوانان پرتلاش نيستند كه هيچ در پشتوانه سازي نيز فعاليت نمي‌كنند، فدراسيون هم اكنون كار باشگاه و آموزشگاه را انجام مي‌دهد و تنها درخواستش اين است كه باشگاه‌ها از جوانان استفاده كنند. خوشبختانه در سال گذشته آقاي گنجي مدير عامل مهرام در اين امر به ما كمك كرد و در كنار ديگر تيم‌هاي ليگ برتري از جوانان استفاده كرد. امير صديقي جايگزين خوبي براي صمد نيكخواه بهرامي شده و در رقابت‌هاي اين تيم عملكرد خوبي به نمايش گذاشته است.

وي ادامه داد: تاكيد فدراسيون بر جوانگرايي در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت، در اين فصل يك بازيكن خارجي كم كرديم تا جوانان ايراني فرصت بازي داشته باشند و اين شرايط در سال آينده نيز ادامه پيدا خواهد كرد. پرورش بسكتباليستاني همچون صمد نيكخواه بهرامي،‌ حامد حدادي، مهدي كامراني و ديگر ملي‌پوشان قهرمان امروز ايران كار يكي، دو سال نيست و نياز به همكاري همه جانبه دارد. بايد همه در كنار يكديگر براي پرورش جوانان همكاري كنند.

مشحون با اشاره به ناكامي تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا و از دست دادن سهميه المپيك بيان كرد: قوي‌ترين، كامل‌ترين، بدون حاشيه‌ترين و سالم‌ترين تيم ملي بسكتبال عازم چين شد و در شرايطي كه مي توانست قهرمان آسيا شود و سهميه المپيك را به دست آورد، با دست‌هايي كه در كار بود، ناكام ماند. نمي خواهم اين مساله را توجيه كنم تا شيريني‌هاي امروز تلخ شود، اما دوست و دشمن معتقد بودند كه اين تيم بهترين بود و به نظر من ماتيچ 100 درصد در عدم موفقيت تيم ملي مقصر بود. ماتيچ جزو خانواده بسكتبال ايران بود، اما قبل از رقابت‌ها احساس ديگري داشتم. به هر حال مجبور بوديم تيم را با همان شرايط راهي جام ملت‌ها كنيم.

رييس فدراسيون بسكتبال ادامه داد: خادمين فعلي فدراسيون، بي‌نياز، بي‌توقع و عاشق هستند. برادر من و آقاي نوربخش دو ستون محكم در بسكتبال هستند و در كنار آن‌ها مديران باشگاه‌ها ، روساي هيات‌هاي استان ، مربيان، داوران و قهرمانان ملي به رشد اين ورزش كمك مي‌كنند.

رييس فدراسيون بسكتبال درباره شرايط سالن دووميداني كه وزارت ورزش و جوانان در اختيار فدراسيون بسكتبال قرار داده است، تصريح كرد: زماني كه با وزير ورزش و جوانان درباره سالن صحبت كردم، از من پرسيدند هزينه يك سالن بين‌المللي چقدر مي‌شود و من در پاسخ گفتم در جام ملت‌هاي چين درباره اين مساله تحقيق كردم كه احداث يك سالن بين‌المللي نزديك به 10 تا 14 ميليارد هزينه دارد كه دكتر عباسي با پاسخ خوب به من گفت به نظر من سالن دووميداني ضلع شرقي ورزشگاه شهيد كشوري مي‌تواند با هزينه كمي به سالني مناسب براي بسكتبال تبديل شود. من و كارشناسان بسكتبال نيز از اين سالن بازديد كرديم و متوجه شديم كه با هزينه كمي مي‌توانيم سه سالن خوب در آن احداث كنيم. يك سالن براي مسابقه و دو سالن براي تمرين تيم‌ها.

رييس فدراسيون بسكتبال با تاكييد دوباره بر توقع بسكتبال از مسئولين ورزشي كه تنها احداث يك سالن است و گفت: تنها تقاضاي من يك سالن بين‌المللي در مركز شهر است كه خوشبختانه و به اميد خدا در حال احداث شدن است. اميدوارم نيازهاي بسكتبال يكي پس از ديگري حل شود تا اين ورزش موفق در مسير صعودي‌اش حركت كند.

محمود مشحون درپايان با اشاره به حاشيه‌هاي ديداره مهرام و الرياضي لبنان نيز گفت: از تمام مردم و اهالي رسانه كه نتوانستند ديدار مهرام و الرياضي را به راحتي تماشا كنند تشكر مي‌كنم. از طرف ديگر نيز از تمامي تماشاگران و خبرنگاراني هم كه پشت در سالن ماندند عذر مي‌خواهم و اميدوارم همچنان از بسكتبال حمايت كنند.

kobesadegh بازدید : 73 شنبه 02 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تیم‌های مهرام و پتروشیمی بندر امام به دنبال دانشگاه آزاد و فولاد ماهان به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر راه یافتند.

تیم بسکتبال مهرام با مجموع برتری در دو دیدار برگزار شده مقابل شهرداری گرگان به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور صعود کرد.

روز پنجشنبه (31 فروردین) دیدار برگشت دو تیم مهرام و شهرداری گرگان در سالن امام خمینی گرگان برگزار شد که مهرام موفق شد با نتیجه 109 بر 53 میزبان خود را شکست داده و با احتساب پیروزی در دیدار رفت، به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

در دیداری دیگر که عصر جمعه برگزار شد،‌ تیم پتروشیمی بندرامام نیز با برتری مقابل پتروشیمی ماهشهر به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
در این دیدار تیم پتروشیمی بندر امام با نتیجه 74 بر 59 حریف خود را مغلوب کرد.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر، مهرام با دانشگاه آزاد و فولاد ماهان با پتروشیمی بندر امام روبرو خواهد شد.

مسابقات این مرحله که به صورت 3 از 5 برگزار خواهد بود، از روز دوشنبه (4 اردیبهشت) آغاز می شود.


kobesadegh بازدید : 78 شنبه 02 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

عمارت آسمان شهر که بعد از برج میلاد تهران بلندترین برج در کشور است در قالب مجموعه سرپوشیده رفاهی، تفریحی، ورزشی و گردشگری در مارلیک کرج احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از فراز ابرها به پائین که نگاه کنیم منظره ای بس چشم نواز خواهی یافت چمن زار ،کوه،رودخانه ، جاده، خانه هایی که مانند پازلی در هم چیده شده اند ، چراغ های چشمک زن ، آمد و شد مردمان و ... که همه با هم جریان حیات را تفسیر می کنند.
از آن بالا نه صدای شکسته شدن شیشه و بلوای دوره گردها هیچ کدام گوش را آزار نمی دهد اما رنگ رنگ زندگی در آنجا زیباتر جلوه می کند.

حالا فکر کن بر روی صخره ای در ارتفاع بیش از 170 متر در جوار رشته کوه های البرز نشسته ای و به این تکاپو نظر می کنی ،چه بسا جشن های که در این بهشت رفیع میزبان تو باشد، رویایی که به زودی جامع حقیقت بر تن خواهد کرد چرا که کلنگ احداث عمارت آسمان شهر با امکانات تفریحی، ورزشی، آموزشی، تجاری و ... فروردین امسال بر زمین زده شد.

مدیر این مجموعه اظهار داشت: این برج با بنای 40هزار متر مربع در چند طبقه و ارتفاع 175 متر ساخته می شود که بعد از میلاد تهران بلندترین برج کشور محسوب می شود.

مقصود مهدیلویی افزود: برای احداث این برج 45 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: این برج در پنج طبقه پارک آبی همراه با پیشرفته ترین دستگاهها و روش طراحی روز دنیا، شهربازی در دو طبقه ، سه طبقه تجاری همراه با پارکینگ ، دو طبقه واحدهای اداری و آموزش صخره نوردی است.

وی اضافه کرد: جهت جذب ورزشکاران رشته های مختلف سالن چندمنظوره فوتسال ، بسکتبال ، والیبال، تنیس ،کشتی و تیراندازی برای ورزشکاران پیش بینی و طراحی شده است.

مهدیلویی گفت: برای جذب و آرامش دوستداران طبیعت و سالخوردگان در فضای بالای بام برج آسمان شهر نسبت به طراحی و ایجاد بوستان آسمان با درختچه های طبیعی به صورت پارک استراحتگاهی در نظر گرفته شده است.

مدیر برج چندمنظوره آسمان شهر مارلیک کرج گفت: این برج دارای شهربازی در 3 طبقه است و سعی می شود از جدیدترین و مدرنترین تجهیزات در این شهر بازی استفاده شود تا شهروندان لحظات خوشی را داشته باشند.

مهدیلویی افزود: دو طبقه سوئیت اقامتی نیز در این برج درنظر گرفته شده است تا مامنی باشد برای افرادی که می خواهند در آن سکنی گزینند.

وی به طراحی بخشی از این برج به نام هفت خوان اشاره کرد و گفت: مجموعه هفت خوان تلاشی است برای ارائه سبک متفاوتی از معماری که لزوما تکرار غرب در شرق نیست و نیز منعکس کننده خودباوری ملی و یا حس همبستگی و افتخار ملی قوی است.

وی اظهارداشت: با بهره برداری از این برج برای دو هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود. مهدیلویی گفت: سالی را که رهبر انقلاب اسلامی با نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند امیدواریم برای ارج نهادن به فرمایشات معظم له نهادهای مربوط ما را در احداث و ایجاد و بهره برداری برج آسمان شهر که متعلق به مردم است یاری رسانند.

kobesadegh بازدید : 92 شنبه 02 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز در ادامه روند خوب این فصل خود به یک پیروزی دیگر دست پیدا کرد. به گزارش پایگاه اختصاصی رقابتهای بسکتبال ان بی ای ، در ادامه این دیدارها امروز تیم ممفیس در خانه شارلوت باب کتز با نتیجه 85 - 80 صاحب برتری شد. در این دیدار حامد حدادی 5:44 دقیقه در زمین بازی حاضر شد که نتوانست امتیازی کسب کند.با این وجود یک ترن اوور ، 2 بلاک شات و 2 خطای فردی در کارنامه او ثبت شد. ممفیس با 38 برد و 25 باخت در منطقه جنوب غرب کنفرانس غرب در رده دوم قرار دارد و به دور پلی آف راه یافته است.
kobesadegh بازدید : 72 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)

امر محمد گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تیم بسکتبال سال گذشته تیم سوم غرب آسیا و نایب قهرمان آسیا شد اما قهرمانی که امسال در غرب آسیا به دست آوردیم، نشان داد که راه قهرمانی برای مهرام قطع نشده است چون همچنان در مسیر رسیدن به این عنوان حرکت می‎کند و به همین دلیل تاکنون حضورش در عرصه مسابقات ورزشی را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه مهرام رسیدن به سه هدف را در برنامه یک سال اخیر داشت، خاطرنشان کرد: قهرمانی در باشگاه‎های غرب آسیا اولین هدف بود که به آن دست یافتیم. از حالا به بعد باید مهیای قهرمانی در  لیگ برتر ایران و مسابقات 2012 باشگاه‌های آسیا شویم که دو هدف دیگرمان محسوب می‌شوند.

مدیرعامل باشگاه مهرام با اشاره به اینکه تیم بسکتبال این باشگاه به واسطه حضور در مرحله نهایی مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا سهمیه شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا را به دست آورد، در مورد چگونگی آماده سازی تیم برای شرکت در این رقابت‌ها گفت: وقتی در قالب مسابقاتی قرار می‎گیریم که از شرق آسیا هم نماینده دارد باید شیوه بازی تیم را تغییر داد چون شرقی‎ها برخلاف غرب آسیا که بسکتبال قدرتی دارد، بسکتبال را سرعتی بازی می‎کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و به منظور سرعتی‎تر کردن تیم احتمال اینکه در ترکیب تیم و از ناحیه بازیکنان خارجی تغییراتی را اعمال کنیم، زیاد است.

گنجی همچنین به مشکلاتی که در جریان دیدار آخر تیم‎های مهرام و الریاضی برای تماشاگران و خبرنگاران ایجاد شده بود اشاره کرد و یادآور شد: شاید تا حالا کسی باور نداشت که بسکتبال چقدر طرفدار دارد اما این بازی و جمعیتی که پشت در ماند همه واقعیات را نشان داد.

مدیرعامل باشگاه مهرام با بیان اینکه مهرام سالن اختصاصی ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل شرایط میزبانی ما با دیگر تیم‎ها متفاوت است. سالن آزادی که معمولا بازی‎ها در آن برگزار می‎شود، در اختیارمان نیست و به همین دلیل نمی‎توانیم در مورد چگونگی برگزاری مسابقه و پیش بینی شرایط آن تصمیم گیری کنیم.

وی تاکید کرد: برگزار کننده مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا خود واباست و حتی فدراسیون بسکتبال هم در این مورد هیچ مسئولیتی ندارد. حتی خود من به طور شفاهی به وابا پیشنهاد دادم که سالن دوازده هزار نفری آزادی برای برگزای دیدارهای تهران انتخاب شود اما به خاطر اینکه همیشه تالار بسکتبال آزادی میزبان چنین بازی‎هایی بوده و هیچ وقت هم از نظر جا دادن تماشاگر با مشکل مواجه نمی‌شد، با این پیشنهاد مخالفت شد.

گنجی اظهارداشت: درهر صورت من خودم هم از کسانی بودم که خیلی از دقایق مسابقه در سالن نبودم چون مشغول رسیدگی به مشکلات افراد پشت درمانده به خصوص خبرنگاران بودم. ضمن اینکه کارگران کارخانه مهرام و لیدرهای تیم در قالب دو دستگاه اتوبوس به مجموعه آزادی آمده بودند اما به غیر از لیدرها بقیه نتوانستند وارد سالن شوند. جمعیتی که داخل سالن بود خودجوش و با علاقه شخصی آمده بودند.

مدیرعامل باشگاه مهرام گفت: جمعیتی که می‌خواستند بازی را از نزدیک ببینند به حدی زیاد بود که از اتوبان کرج تا پارکینگ‌های آزادی ترافیک شده بود. آن شب خیلی‌ها پشت در ماندند و اذیت شدند همه اینها را به فال نیک می گیریم چون نشان داد که علاقمندان به بسکتبال چقدرزیاد هستند.

kobesadegh بازدید : 82 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)

سومین تیم راه‎یافته به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور روز پنجشنبه با برگزاری دیدار برگشت دو تیم مهرام تهران و شهرداری گرگان مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود دیدار تیم‎های مهرام تهران و شهرداری گرگان سه شنبه و همزمان با دیگر دیدارهای برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور برگزار شود اما حضور مهرام در مرحله نهایی رقابت‎های باشگاه‎های غرب آسیا و دیدار با الریاضی لبنان منجر به تغییر زمان این بازی شد.

بر این اساس دیدار تیم‎های مهرام و شهرداری گرگان روز پنجشنبه در سالن امام خمینی گرگان برگزار می‎شود. مهرام در دیدار رفت که در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد  با نتیجه 94 بر 73 به پیروزی دست یافت بنابراین در صورتیکه شاگردان مصطفی هاشمی در دیدار فردا هم صاحب برتری شوند راهی مرحله نیمه نهایی خواهند شد.

پیش از این نیز تیم‎های دانشگاه آزاد تهران و فولاد ماهان با مجموع برتری در دو دیدار برگزار شده مقابل تیم‎های ذوب آهن اصفهان و شرکت ملی حفاری اهواز راهی مرحله نیمه نهایی شدند اما رقابت دو تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر و پتروشیمی بندرامام برای حضور در نیمه نهایی به دیدار سوم کشیده شد که روز جمعه برگزار خواهد شد.

برنامه دیدارهای باقی مانده مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به این شرح است:

پنجشنبه 31/1/91
* شهرداری گرگان - مهرام تهران (ساعت 16 - سالن امام خمینی (ره))

جمعه 1/2/91
* پتروشیمی بندرامام - صنایع پتروشیمی ماهشهر (ساعت 16 - سالن شهرک بعثت)

kobesadegh بازدید : 84 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)

ملي‌پوش بسكتبال ايران پس از رهايي از مصدوميت اين روزها شرايط خوبي دارد و تمرين‌هايش را آغاز كرده است. سامان ويسي مي‌خواهد با بهترين شرايط به بسكتبال باز گردد.

سامان ويسي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شرايط بدني‌اش را مناسب ارزيابي كرد و گفت: خوشبختانه از نظر بدني شرايط خوبي دارم، فيزيوتراپي انجام مي‌دهم. وضعيت پاي آسيب ديده‌ام خيلي خوب است و از اين پس بايد براي تقويت عضله‌اش تمرين كنم. با توجه به اين كه دو هفته‌ ديگر نيز از كشور خارج مي شوم، فيزيوتراپي‌ام را ادامه خواهم داد و خارج از كشور تمرين هاي بسكتبالم را آغاز مي‌كنم تا ان‌شاءالله بتوانم با آمادگي كامل به بسكتبال برگردم.

ملي‌پوش تيم بسكتبال ايران كه در جام ويليام جونز آسيب ديد با بيان اين مطلب كه هنوز كمي درد دارم، تصريح كرد: هم اكنون در مرحله پريدن هستم كه نشان مي‌دهد وضعيت خوبي دارم، اما هنوز كمي درد احساس مي‌كنم كه دكترم گفت اين مساله طبيعي است. البته اين ميزان درد نسبت به ماه‌هاي گذشته بسيار كمتر است و هم اكنون وضعيت بسيار خوبي دارم.

بازيكن فصل گذشته پتروشيمي بندر امام (ره) با بيان اين مطلب كه مي توانم بازي كنم، اما تا فصل آينده به ميدان نخواهم رفت به ايسنا گفت: با كمي تمرين مي‌توانم به شرايط مسابقه بازگردم، اما نمي خواهم ريسك كنم. پس از نزديك به هشت ماه مصدوميت نمي خواهم دوباره اتفاقي برايم بيفتد. مي‌‌خواهم با آمادگي كامل به مسابقات برگردم و راحت بسكتبال بازي كنم. بايد بتوانم به شرايطي برسم كه بدون هيچ احساس دردي و به بهترين شكل مبارزه كنم. به همين دليل تصميم دارم تا فصل بعد تنها تمرين كنم و آماده شوم.

وي ادامه داد: نكته ديگر اين است كه تمام بازيكنان هم پست من در اين مدت به خوبي تمرين و پيشرفت كرده‌اند. با اين شرايط خيلي دشوار است كه با اين وضعيت برابر آن‌ها ظاهر شوم. براي رسيدن به شرايط ايده‌آل به زمان نياز دارم تا بتوانم همانند هميشه و با قدرت واقعي‌ام به رقابت‌ها برگردم.

ويسي در پاسخ به اين سوال كه آيا پيشنهادهايي كه براي بازي در ليگ داشتي؟ بيان كرد: پيشنهادهايي داشتم، اما به همان دلايلي كه گفتم تصميم گرفتم پيشنهادي را قبول نكنم. نمي خواهم به عنوان بازيكن برگردم كه حسابي رويم باز شود.

ملي‌پوش آسيب ديده بسكتبال ايران با بيان اين مطلب كه تنها هدفم برگشتن به بسكتبال نيست، تصريح كرد: اين چهارمين آسيب ديدگي جدي من است و بايد به صورت كامل از بين برود. بايد با تمام توان تمرين كنم، چرا كه هدفم تنها بازگشت نيست و مي‌‌خواهم دوباره با بهترين عملكرد برگردم. مطمئنا رسيدن به اين هدف نياز به زمان دارد.

ويسي درباره اين فصل در ليگ برتر به ايسنا گفت: ليگ ايران نسبت به دو، سه سال پيش ضعيف‌تر شده است. متاسفانه اسپانسرهاي خوبي نيز از ليگ حمايت نمي كنند و همين مساله به بسكتبال ضربه مي‌زند، به طور مثال توزين الكترونيك كاشان زماني كه تازه جان گرفهت بود، از ليگ رفت. ذوب آهن كه هميشه يك پاي فينال بود، در اين فصل به مشكل خورده است و قصد ندارد فصل بعدي در ليگ بسكتبال تيم داري كند. متاسفانه از نظر سخت‌افزاري ضعف داريم كه در كنار تمام مشكل‌ها وضعيت بدي ايجاد كرده است. در مجموع بايد بگويم سطح كيفي اين فصل از ليگ خوب نبود.

به گزارش ايسنا، سامان ويسي ملي‌پوش تيم بسكتبال ايران در جام ويليام جونز سال 2011 مصدوم شد و جام ملت‌هاي آسيا را از دست داد.

kobesadegh بازدید : 71 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به حواشی دیدار مهرام و الریاضی در مرحله فینال مسابقات باشگاه‎های غرب آسیا به انتقادات مطرح شده از پست در ماندن خبرنگاران و تماشاگران در مقابل ورود اقوام وی به داخل سالن پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار دوشنبه شب تیم‎های مهرام و الریاضی لبنان که به عنوان آخرین دیدار مرحله نهایی مسابقات بسکتبال باشگاه‎های آسیا در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد با پیروزی 96 بر 86 مهرام و قهرمانی این تیم به پایان رسید. اگرچه این بازی به دلیل پشت درماندن جمعیت زیادی از تماشاگران و حتی خبرنگاران با حواشی زیاد روبرو شد و البته انتقاداتی که بیشتر از همه متوجه محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال شد.  

البته محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر به انتقادات پاسخ داد و با بیان اینکه "من خبرنگاری را ندیدم که پشت در مانده باشد و مگر خواهرزاده‎هایم هم قابلیت دیدن بازی را نداشتند؟" خود را تبرئه کرد.

* بدون پرداختن به جریان بازی، دیدار دو تیم مهرام و الریاضی را چطور دیدید. به خصوص با جمعیتی که آمده بود و البته خیلی از آنها مانند خبرنگاران موفق به حضور در سالن نشدند؟

-  بازی که زیبا بود به خصوص با هیجانی که تماشاگران ایجاد کرده بودند. داخل سالن که حدود چهار هزار تماشاگر بود. من جمعیت بیرون از سالن را نشمردم اما فکر می‎کنم تعدادشان با آنها که موفق به حضور درسالن شده بودند، برابری می‎کرد.

* به نظر می‎رسد حضور چنین جمعیتی برای تماشای بازی نیاز بسکتبال به داشتن خانه اختصاصی را بیشتر از همیشه نشان داد. موافقید؟

- دغدغه داشتن سالن همیشه با فدراسیون بسکتبال بوده است. حضور این تعداد تماشاگر برای تماشای بازی نشان داد که گفته‎های ما برای اعلام نیاز به سالن بر پایه و اساس است تا همه بتوانند به راحتی دیدارهای مورد نظر را تماشا کنند. اگر بسکتبال یک سالن 10 هزار نفری در مرکز شهر داشت به طور حتم ظرفیتش تکمیل می‎شد بدون اینکه چنین مشکلاتی ایجاد شود.

* به قول خودتان جمعیت بیرون سالن با داخل برابری می‎کرد چون حساسیت بازی بالا بود. بهتر نبود با در نظر گرفتن حساسیت بازی، سالن دیگری مانند سالن دوازده هزار نفری که ظرفیت بیشتری دارد و می‌تواند پاسخگوی جمعیت بیشتری از تماشاگران باشد را برای برگزاری بازی در نظر می‎گرفتید؟

- اگر امکان برگزاری بازی در سالن دوازده هزار نفری وجود داشت، خیلی خوب بود اما تجهیزات این سالن پاسخگوی بازی بسکتبال نیست. برای برگزاری بازی در این سالن باید ابزار و تجهیزات زیادی را منتقل می‌کردیم که انجام آن طی 6-5 روز و فاصله میان دیدار چهارم و پنجم عملی نبود. در کل باید از این اتفاقات تجربه بگیریم و از آنها استفاده کنیم.

* مهرام و الریاضی هفته گذشته هم دو دیدار مقابل یکدیگر برگزار کردند که حتی دیدار چهارم حکم فینال داشت. فکر می‎کنید چرا این مشکلات برای آن بازی‎ها ایجاد نشد و اصلا چرا جمعیت تماشاگران برای دیدار پنجم به این اندازه زیاد شد؟

- به هر حال شکست مهرام در دیدار هفته گذشته برای هیچ کس قابل قبول نبود. اجتماع تماشاگران در دیدار آخر نشان از حساسیت و علاقه آنها به بسکتبال است و اینکه می ‎خواستند حمایت همه جانبه خود را برای قطعی شدن قهرمانی نماینده ایران نشان دهند. مهرام در جهنم لبنان یک بازی را برد و یک بازی را  فقط با چهار اختلاف امتیاز واگذار کرد. البته خود لبنانی‌ها هم فکر نمی‌کردند بتوانند در دیدار چهارم برنده شوند. به همین دلیل برای بازیکنان آمریکایی خود یک مجوز ورود به ایران گرفته بودند در حالیکه ما درخواست دو مجوز برای او داده بودیم و همین مسئله بعد از بازی چهارم برای الریاضی مشکل ساز شد.

  

مهرام در حالی قهرمان مسابقات باشگاه‏های غرب آسیا شد که برخی خبرنگاران و تماشاگران پشت درهای بسته ماندند و نتوانستند نبرد این تیم با الریاضی را به طور کامل تماشا کنند

* در هرصورت این بازی تمام شد و در کنار قهرمانی مهرام، انتقادات آن باقی ماند. انتقاداتی که بابت پشت در ماندن خیلی‎ها و درمقابل کمک رئیس فدراسیون بسکتبال برای ورود برخی از اقوامش به داخل سالن که می‎گفتند خواهرزاده‌های آقای مشحون هستیم، مطرح شد. قبول دارید؟

- من اقوامی نداشتم. همه بسکتبالی‎ها از اقوام من هستند. من فقط دو خواهرزاده دارم. آیا در سالنی که چهار هزار تماشاگر در خود جای داده است من سهمی برای دو نفر ندارم؟

* این انتقادت بیشتر از آن جهت است که در میان افراد پشت در مانده برخی از خبرنگاران هم بودند اما هیچ یک از مسئولان فدراسیون بسکتبال و حتی شما نسبت به این موضوع توجهی نشان نداد.

- من خبرنگاری نمی‌شناختم که پشت در مانده باشد! اگر می‎شناختم حتما برای ورودش به سالن کمک می‎کردم. ضمن اینکه من در سایت فدراسیون به طور رسمی از این بابت و اینکه خیلی‎ها با وجود حضور در مجموعه آزادی نتوانستند بازی را ببینند، عذرخواهی کردم. این اتفاق باعث شرمندگی من شد.

* من خودم از خبرنگارانی بودم که خیلی سخت وارد مجموعه شدم و یک نیمه بازی را هم به دلیل پشت درماندن از دست دادم. حتی پشت در تالار بسکتبال از دبیر فدراسیون برای ورود به سالن کمک خواستم اما او گفت که جا نیست!

- باید با خودم تماس می‎گرفتید. در این صورت تا آنجا که می‎توانستم کمک می‎کردم حتی لازم بود خودم می‎آمدم.

* البته بودند خبرنگارانی که با شما یا برادرتان هم تماس گرفتند اما پاسخی نگرفتند. در کل انتقادات به این است که شما می‌توانستید به جای اینکه به حضور خواهرزاده‎هایتان کمک کنید راه را برای ورود خبرنگاران به داخل سالن باز می‎کردید. به هر حال آنها همیشه حامی بسکتبال هستند اما در این بازی به حداقل حق شان نرسیدند.

- مگر خواهرزاده‎های من قابلیت دیدن بازی را نداشتند. اصلا من خبرنگاری را دیدم و شناختم و کاری برایش انجام ندادم؟ مگر کسانیکه در سالن بودند خانواده من محسوب نمی‎شدند. حالا دو نفر هم خون بودند و بقیه هم سو؛ ضمن اینکه خود خبرنگار هم باید همکاری کند. در بسیاری از دیدارهای لیگ همین خبرنگاران تلفنی نتایج را می‎گیرند در حالی که ما برای آنها در تالار بسکتبال آزادی جایگاه ویژه در نظر گرفته‎ایم. گذشته از همه اینها من رسما در سایت فدراسیون بسکتبال عذرخواهی کرده‎ام حالا می‎خواهند  انتقاد کنند، حتما دستمزد ماست.

kobesadegh بازدید : 75 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

مربيان و كارشناسان بسكتبال بيش از درصد موفقيت پرتاب يك بسكتباليست به استيل او توجه كرده و اصولا ورزشكاري كه استيل مناسبي نداشته باشد را بسكتباليست‌ حرفه‌اي نمي‌دانند. يافته‌هاي علمي البته نشان مي‌دهد كه اين ديدگاه پربيراه نيست!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرتاب آزاد در بسكتبال يك هديه است. در زمان پرتاب كسي مزاحم پرتاب‌كننده نمي‌شود، هيچ بازيكني سعي نمي‌كند پرتاب او را بلاك كند و تماشاگران هم سر و صدا راه نمي‌انداند (مگر اينكه پرتاب در اختيار تيم مهمان باشد). بنابراين چه عاملي باعث اهميت اين پرتاب مي‌شود؟ در ادامه سعي مي‌كنيم آناتومي بدن ورزشكار را هنگام پرتاب آزاد تحليل كنيم.

بروس كريتزر يك مربي متخصص پرتاب در آكادمي بسكتبال مارك پرايس در سوواني ايالت جورجياي آمريكا است و مدت 25 است كه با بازيكنان NBA و آماتور تمرين مي‌كند. وي مي‌گويد: در اين رابطه مي‌گويد: وقتي براي پرتاب آزاد آماده مي‌شويد، كشش از پاها شروع مي‌شود. امروزه بيشتر بازيكنان ابتدا از بالاتنه خود استفاده مي‌كنند كه اين موضوع باعث به هم خوردن ريتم مي‌شود.

به اعتقاد كريتزر، وقتي بازيكنان براي پرتاب آماده مي‌شوند بايد بدنشان – انگشتان، ران‌ها و شانه‌ها - مستقيما مقابل سبد قرار بگيرد. اين كار به نظر ساده است اما در واقع اينگونه نيست. ميزان خم شدن زانوهاي ورزشكار، نسبت مستقيمي با فاصله او از حلقه دارد و بازيكنان بايد ميزان مناسب خم شدن زانوها را پيدا كنند تا ميزان انرژي مناسبي ايجاد شود. اگر اين انرژي بيش از حد باشد، پرتاب از روي سبد عبور مي‌كند و اگر ميزان انرژي كافي نباشد، توپ به سبد نمي‌رسد.

كريتزر مي‌گويد وقتي بسكتباليست آماده پرتاب مي‌شود، توپ بايد به درستي ميان انگشتان او قرار بگيرد (روي اولين بند انگشت بعد از كف دست) و نه روي نوك انگشتان. به اين ترتيب، توپ از دست نمي‌افتد و ريتم پرتاب حفظ مي‌شود. وقتي توپ رها مي‌شود، بازوي دستي كه توپ را پرتاب كرده و بازوي دست مقابل كه توپ را نگه داشته بايد به طرف سبد حركت كنند. همين اتفاق براي ساير اجزاي بدن هم مي‌افتد و وزن بدن پرتاب‌كننده بايد به شكل كنترل‌شده به سمت سبد حركت كند.

لري سيلوربرگ استاد مهندسي مكانيك دانشگاه دولتي كاروليناي شمالي كه خودش بسكتبال بازي مي‌كند، تلاش كرد تا فيزيك يك پرتاب موفق را تحليل كند. وي با همكاري چائو تران همكار خود در دانشگاه، يك برنامه كامپيوتري نوشت تا به تحليل و بررسي سه بعدي شبيه‌سازي‌هاي كامپيوتري پرتاب آزاد بپردازد. سيلوربرگ مي‌گويد: اگر از ورزشكاران رده اول هر ورزشي بپرسيد، بيشتر آن‌ها نمي‌توانند توضيح دهند كه چه كاري انجام مي‌دهند ولي ما با شبيه‌سازي ميليون‌ها پرتاب، مي‌توانيم الگوهايي را كه به بهترين نتيجه عملي ختم مي‌شوند شناسايي كنيم.

آن‌ها به كمك پژوهش فراگير خود موفق شدند دستورالعملي براي پرتاب آزاد طراحي كنند: توپ را با زاويه 52 درجه نسبت به خط افق به سمت عقب تخته پرتاب كنيد به طوري كه سه بار در هوا بچرخد و اين كار را به نرمي و با سرعت مناسب انجام دهيد.

 
خصوصيات سينماتيكي يك پرتاب موفق


اجازه دهيد نگاهي به بخش اول اين توصيه داشته باشيم: به طرف عقب تخته نشانه بگيريد. برخلاف آنچه بيشتر افراد ممكن است تصور كنند، سيلوربرگ به اين نتيجه رسيد پرتاب توپ به سمت وسط سبد شانس گل شدن آن را تا سه درصد كاهش مي‌دهد. سليوربرگ و تران دريافتند كه نقطه ايده‌آل، 2.82 اينچ بالاتر از وسط تخته است چون در اين صورت توپ بنابر احتمال بيشتري پس از برخورد با تخته وارد سبد مي‌شود.

بخش دوم توصيه: چرخش. سه بار چرخش توپ به اين معنا است كه توپ پيش از رسيدن به تخته سه بار در هوا به طور كامل مي‌چرخد و دليل ضروري بودن اين موضوع اين است كه باعث مي‌شود ضرب توپ گرفته شود. سيلوربرگ و تران در شبيه‌سازي‌هاي خود دريافتند كه چرخش بيش از سه بار مزيت اضافه‌اي ندارد و تنها باعث زحمت ورزشكاران مي‌شود.

در نهايت، زاويه: بدون برخورداري از زاويه‌سنج، انجام به پرتاب با زاويه دقيقا 52 درجه كار مشكلي است. سيلوربرگ و تران به بسكتباليست‌ها توصيه مي‌كنند كه دست‌كم توپ را به گونه‌اي پرتاب كنند كه حدود 2 اينچ زير بالاترين قسمت تخته باشد. سيلوربرگ مي‌گويد: تصور كنيد از نقطه‌اي كه توپ به تخته مي‌رسد خطي فرضي رسم كرده‌ايد، كه اين خط نشان‌دهنده زاويه با افق است. يك روش مناسب براي تجسم اين موضوع است كه توپ را به طرف بالاي تخته نشانه بگيريد.

البته اين يك قاعده قابل اتكا نيست چون قد بازيكنان بسكتبال با يكديگر متفاوت است. سيلوربرگ و تران زاويه 52 درجه را براي بازيكني با قد 6 فوت و 6 اينچ (201 سانتي متر) پيشنهاد كرده‌اند. بنابراين براي ورزشكاراني كه قد متفاوتي دارند، اين زاويه تغيير مي‌كند.

سيلوربرگ معتقد است كه دستيابي به سرعت مناسب از همه فاكتورهاي ديگر يك پرتاب آزاد موفق مهم‌تر است و از همه آن‌ها دشوارتر نيز هست. برخلاف، شرايط ژئومتريك، چرخش و سرعت از جمله عواملي هستند كه به توانايي‌هاي بسكتباليست براي دستيابي به يك پرتاب مناسب بستگي دارند و به همين دليل مشكل‌ترين بخش يك پرتاب هستند.

 

kobesadegh بازدید : 76 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

لیگ برتر باشگاههای کشور پس از توقفی یکماهه از روز گذشته آغاز شد و تیمهای اول تا هشتم دوره مقدماتی  این بار در مرحله پلی آف به دیدار یکدیگر رفتند.

در تهران تیم مهرام که در مرجله مقدماتی مقام اول را کسب نموده بود به دیدار تیم شهرداری گرگان رفت که در رده هشتم جدول قرار داشت. در این بازی تیم گرگان که بازیکنان خارجی خود را به همراه نداشت بازی خوبی را مقابل مهرام انجام داد. کادر فنی مهرام بدلیل بازی حساسی که فردا مقابل الریاضی لبنان دارد ترجیح داد نا به بازیکنان کلیدی خود در اکثر دقایق استراحت دهد. این مسابقه در پایان با نتیجه 73-94 به سود مهرام خاتمه یافت.

نبرد دو تیم همشهری پتروشیمی بندرامام و پتروشیمی ماهشهر به سود بندر امامی ها پایان یافت.  این دیدار که در سالنی مملو از تماشاچی برگزار شد با نتیجه 58-62 به سود پتروشیمی بندامام خاتمه یافت.

در اصفهان تیم بسکتبال ذوب آهن که با مشکلات فراوانی در این فصل مواجه بوده است، در یک بازی ضعیف مغلوب دانشگاه آزاد تهران شد. امتیازات این تیم برای اولین بار حتی به عدد 50 هم نرسید. تیم دانشگاه آزاد با نتیجه 73-49 در این دیدار به پیروزی رسید تا یک گام به مرحله نیمه نهایی نزدیک تر شود.

در بازی چهارم نیز دو تیم حفاری ملی اهواز و فولاد ماهان اصفهان در سالن 22 بهمن اهواز رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان تیم فولاد ماهان با نتیجه 83-92 میزبان خود را شکست داد.

 

بازیهای پلی آف مرحله 1/4 نهایی بصورت دو از سه برگزار می شود. بازیهای دوم این تیمها روز سه شنبه 29 فروردین ماه انجام خواهد شد.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 522
  • بازدید کلی : 36,629
  • کدهای اختصاصی