loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 81 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (10)

 

مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان از فعالیت رسمی 22 تیم این باشگاه خبر داد و گفت: انحلال تیم های غیرفوتبالی این باشگاه صحت ندارد.

محمد ابراهیم ریخته گران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بحث انحلال رشته های غیر فوتبالی تیم ذوب آهن، ضمن بیان مطلب فوق گفت: نه تنها چنین بحثی وجود ندارد بلکه علاوه بر تیم فوتبال در هفته های اخیر 21 تیم دیگر هم فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: ما علاوه بر تیم بزرگسالان 6 تیم در رده های پایه داریم و 5 تیم دیگر به صورت آکادمی کارشان را پیگیری می کنند که در مجموع در فوتبال 12 تیم داریم.

مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: تکواندو در دو بخش جوانان و نونهالان، وزنه برداری در رده جوانان، پینگ پنگ در رده جوانان و بزرگسالان و دومیدانی در بخش بزرگسالان رشته های بخش آقایان باشگاه ذوب آهن محسوب می شود.

ریخته گران در پایان گفت: ما در دو رشته هندبال و بسکتبال خانم ها، دو تیم بزرگسالان و جوانان هم در مسابقات شرکت خواهیم داد که در مجموع 22 تیم ورزشی در باشگاه ذوب آهن در فصل جاری فعالیت خواهند کرد.

kobesadegh بازدید : 88 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (0)

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون فنی یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر عصر امروز در اختتامیه این دوره از المپیاد در تالار ولایت دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در این دوره از مسابقات دانشگاه پیام‌نور از لحاظ کمیته فنی مسابقات دارای رتبه اول و قهرمان قهرمانان شد و دانشگاه تهران و فردوسی مشهد نیز مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

بتول مشرف‌جوادی با بیان اینکه کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به ورزشکاران دانشگاه بیرجند رسید، تصریح کرد: دانشگاه قم و دانشگاه فردوسی مشهد به خاطر رعایت حجاب برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

وی از حضور یک‌هزار و 800 دانشجوی ورزشکار، مربی و سرپرست در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت:  این مسابقات در 10 رشته تنیس روی میز، والیبال، بدمینتون، والیبال، هندبال، بسکتبال، فوتسال، دومیدانی، تکواندو، کاراته و شنا برگزار شد.

معاون فنی یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور با بیان اینکه در مجموع 851 مسابقه در این دوره از المپیاد برگزار شد، ‌تصریح کرد: از میان 188 داور شرکت‌کننده در این المپیاد 25 درصد آنان بومی و مابقی غیر بومی بودند و 56 درصد کل داوران نیز دارای مدرک بین‌المللی و درجه یک بودند.

مشرف‌جوادی تصریح کرد: در طول مسابقات هیچگونه اعتراض رسمی به هیئت داوران نشد و این نشان از داوری بالای این دوره از مسابقات است.

وی با تشکر از مسئولان دانشگاه بیرجند در برگزاری عالی این دوره از المپیاد اظهار داشت: در اینکه دانشگاه بیرجند در برگزاری این دوره به نحو شایسته و برتر عمل کرد هیچ شکی نیست.

kobesadegh بازدید : 100 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (0)

Blake Griffin بخاطر مصدومیت زانوش به LA برگردونده شد تا MRI بگیره و به احتمال زیاد المپیک رو از دست خواهد داد. Antony Davis رو Oncall کردن تا جاشو توی اردو پر کنه. Griffin توی تمیرین امروز زانوش پیچید.

kobesadegh بازدید : 90 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (1)

تیم ملی بسکتبال جوانان در اولین دیدار تورنمت زیر 20 ساله های مجارستان بازی با بلغارستان را 72 بر 49 واگذار کرد سجاد مشایخی با 15 امتیاز علی یار نجفی و وحید دلیر زهان با 8 امتیاز بهترین های ایران بودند.

محمدرضا مشحون مدیر تیم های ملی بسکتبال که در تمرینات تیم ملی نوجوانان حضور دارد در این مورد به خبرنگار ما گفت: باخت های فعلی در جریان آماده سازی تیم ملی مهم نیست بلکه در جاهای دیگر و بازی های اصلی نباید شکست بخوریم.

*فدایی نژاد: تیم های حاضر در مجارستان 2 سال بزرگترند

تیم ملی زیر 18 سال ایران در تورنمت مجارستان با تیم های زیر 20 سال رقابت می کند محمدرضا فدایی نژاد سرپرست تیم ملی جوانان توضیح می دهد این مسابقات رسما برای زیر 20 ساله ها است ولی ما با تیم زیر 18 سال خود به مجارستان آمدیم و به این ترتیب 2 سال تفاوت سنی و بازی در اروپا اختلاف سطح خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بازیکنان ما مقابل بلغارستان هم خیلی خوب کار کردند به طوری که تا پایان نیمه اول با یک پنالتی از این تیم پیش افتادیم اما در نیمه دوم ابتدای پاس محمد یزدان پناه پیچید و سپس ضربه شدیدی به قفسه سینه سجاد مشایخی وارد شده و برای چند لحظه تنفس این بازیکن قطع شد اما خوشبختانه وی 8 دقیقه بعد به بازی برگشت.

فدایی نژاد با اشاره به برتری قوی و فیزیکی بازیکنان اروپایی ادامه می دهد هدف ما ارتقا بازیکنان از نظر تفکر تیمی با بازی های بیشتر در تورنمت های بیشتر است.

تیم ملی جوانان در اصل برای بازی های مغولستان آماده می شود در این میان برنامه ریزی ما بر محک خوردن جوانان در بازی های سخت است تا نتیجه اصلی را در مغولستان بگیریم.

وی ادامه داد: هدف ما این نبود که با تیم های از پیش بازنده بازی کنیم بلکه بازیکنانمان باید درتورنمت های سخت به عنوان بازیکنان جنگنده محک بخورند.

سرپرست تیم ملی تاکید کرد:‌تیم ملی مهمان فدراسیون بسکتبال مجارستان است اما بازی ها در باشگاه ریشه دار واشاش و در مجموعه ای در میانه شهر شامل زمین بسکتبال و فوتبال در مجموعه بزرگ چند هکتاری برگزار می شود در این مجموعه سالن های مختلف از جمله بدنسازی و تمام امکانات یک باشگاه منظم اروپایی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در مجارستان بنی هاشمی سفیر ایران از طریق علی اکبر شیریان متوجه حضور تیم شده و زحمات زیادی برایمان کشید وی علاوه بر حضور در بازی با بلغارستان علیرغم مشغله کاری کاروان اعزامی به مجارستان را به صرف ناهار در روز آخر دعوت کرد.

kobesadegh بازدید : 112 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (0)

قهرمانی ساحل نشینان در مسابقات بسکتبال جوانان شهرستان بوشهر، برگزاری نخستین دوره لیگ شنا در استان بوشهر و دور دوم مسابقات فوتبال امید بوشهر عنوان خبرهای کوتاه ورزش بوشهر است. به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات بسکتبال جوانان شهرستان بوشهر با حضور شش تیم از شهرستان بوشهر در سالن شهید صدوقی شهر بوشهر برگزار شد که در پایان این مسابقات تیم ساحل نشینال با غلبه بر هلال احمر بوشهر قهرمان شد. لازم به ذکر است چندی پیش مسابقات مینی بسکتبال بانوان استان بوشهر با حضور شهرستان های بوشهر، دشتستان و دشتی برگزار شد که در پایان شهرستان بوشهر به قهرمانی رسید نخستین دوره لیگ شنا در استان بوشهر برگزار می شود کیهان تاجدینی در این ارتباط گفت: اظهار داشت: اولین دوره لیگ شنای استان بوشهر در رده سنی 14-8 سال پسران در استخر فرهنگی ورزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در تاریخ 13 تیرماه برگزار خواهد شد. وی افزود: در اولین دوره لیگ شنای استان بوشهر تیم های "سازمان منطقه ویژه انرژی پارس"، "پالایشگاه فجر جم"، "عملیات غیر صنعتی گاز ایران"، "پایانه های نفتی ایران"، "تربیت بدنی منطقه دوم دریایی ارتش"، "هیئت شنای شرکت گاز استان بوشهر"، "تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر"، "هیئت شنای شهرستان دشتستان"، "هیئت شنای شهرستان گناوه"، "هیئت شنای جزیره خارگ"، "هیئت شنای شهرستان جم" و "هئت شنای شهرستان کنگان" حضور خواهند داشت که با هم به رقابت می پردازند حضور بانوی نونهال بوشهری در سومین مرحله اردوی استعدادیابی بدمینتون رئیس هیئت بدمینتون استان بوشهر اظهار داشت: این اردو به منظور ارتقای سطح تکنیک منتخبان کمیته استعدادیابی زیر نظر فریبا جلالیان سرمربی و رئیس کمیته استعدادیابی بانوان در تهران برگزار شد که در این دوره الهام حسینی از بوشهر حضور داشت. مژگان جمالی تصریح کرد: اردو مرحله چهارم استعداد یابی بد مینتون کشور نیز 20 تیر ماه در استان فارس برگزار خواهد شد که در این اردو مبینا پیوس، کیانا درویشی، نرگس گلستانی، مریم گلستانی و ترنم آذرنگ از استان بوشهر حضور دارند. دور دوم مسابقات فوتبال امید بوشهر برگزار می شود محمد دوانی رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر اظهار داشت: این مسابقات از دوشنبه 12 تیر ماه با مسابقه بین تیم های " سکان - مقاومت"، "توحید - فجر" و "قائم - تابان" در زمین شماره دو استادیوم شهید بهشتی و زمین قدس برگزار خواهد شد. ساحل پیمایی مردم بوشهر به مناسبت هفته جوان به مناسبت هفته جوان برنامه ساحل پیمایی عمومی در پارک ریشهر به منظور پاکسازی ساحل آن منطقه برگزار خواهد شد. این مراسم با همکاری هیئت کوهنوردی استان بوشهر و سازمان مردم نهاد نسل آفتاب عصر دوشنبه 12 تیر ماه ساعت 19 در محل پارک ریشهر برگزار خواهد شد.

kobesadegh بازدید : 91 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (1)

پس از بروز مشکلات مالی در باشگاه ذوب‌آهن، بحث انحلال و تعطیلی تیم‌های ورزشی باشگاه ذوب‌آهن مطرح شد اما در نهایت سال گذشته اکثر تیم‌های این باشگاه توانستند از خطر تعطیلی در امان بمانند.

با این حال در سال جاری به نظر می‌رسد این مشکل ادامه داشته باشد و تیم‌های ورزشی بانوان باشگاه ذوب‌آهن نتوانند در لیگ‌های کشوری حضور پیدا کنند.

سال گذشته از بین تیم‌های ورزشی بانوان تیم شمشیربازی این باشگاه منحل شد اما تیم‌های هندبال و والیبال در لیگ برتر و بسکتبال در زیر گروه حضور یافتند.

مسئول ورزشی بانوان باشگاه ذوب‌آهن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: باشگاه ذوب‌آهن هنوز تصمیم گیری نهایی خود را در رابطه با فعالیت‌ تیم‌های ورزشی بانوان اعلام نکرده است.

مریم طوسی افزود: به احتمال فراوان تیم‌های بانوان باشگاه در مسابقات استانی شرکت می‌کنند.

kobesadegh بازدید : 96 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (0)

 

مهدی نوروزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به این که تمرینات تیم بسکتبال تکماش برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در این تمرین که با شادابی خاصی همراه بود، هفده بازیکن حضور داشتند.

وی با بیان این که با تمامی بازیکنان فصل گذشته تیم تسویه حساب کرده‌ایم، افزود: در راستای حق و حقوق بسکتبالیست‌های تیم تکماش به آن‌ها برای رفتن به هرتیمی که مایل هستند؛ بروند، رضایت‌نامه داده‌ایم.

نوروزی با اشاره به این که تمرینات تیم تکماش با حضور بیشتر بازیکنان فصل قبل این تیم پیگیری می‌شود، عنوان کرد: هدف ما بر این است که با ترکیبی تقریبا بومی در مسابقات لیگ دسته اول کشور حضور داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که تیم تکماش در دیدارهای فصل گذشته خود عملکرد درخشانی برجای گذاشت، تصریح کرد: بازیکنان جوان این تیم تجربیات لازم را از مسابقات فصل گذشته به دست آورده‌اند و با انگیزه و جنگندگی بالاتری امسال به مصاف دیگر تیم‌ها خواهند رفت.

kobesadegh بازدید : 89 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (1)

تيم ملي بسكتبال جوانان ايران در نخستين ديدار از تورنمنت چهارجانبه مجارستان برابر بلغارستان تن به شكست داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال جوانان ايران در نخستين ديدار از تورنمنت چهارجانبه مجارستان برابر تيم زير 20 سال بلغارستان با نتيجه 72 بر 49 تن به شكست داد.

شاگردان مهران حاتمي در ابتداي مسابقه عملكرد قابل قبولي داشتند و كوارتر نخست را تنها با اختلاف 2 امتياز و با نتيجه 19 بر 17 واگذار كردند اما در ادامه توانستند بازي را برابر كرده و از حريف پيش بيفتند تا جايي كه در كوارتر دوم با نتيجه 12 بر 9 به پيروزي رسيدند و نيمه نخست را به سود خود به پايان رساندند.

با آغاز نيمه دوم محمد يزدان پناه با پيچيدگي مچ پا مواجه و از زمين خارج شد. از طرف ديگر سجاد مشايخي نيز با برخورد به بازيكن حريف از ناحيه دنده آسيب ديد و نتوانست در كوارتر سوم براي تيم ملي بازي كند. اين كوارتر با نتيجه 20 بر 11 به سود بلغارستان به پايان رسيد.

در كوارتر چهارم سجاد مشايخي كاپيتان تيم ملي به زمين بازگشت اما ملي‌پوشان به طور كامل تسليم حريف خود شدند و با ضعف در زير سبد با نتيجه 24 بر 9 مغلوب شدند تا در نخستين مسابقه 72 بر 49 برابر حريفشان تن به شكست بدهند.

سجاد مشايخي گارد راس تيم ملي ايران با كسب 15 امتياز بهترين بازيكن ميدان بود و علي يارنجفي با 8 امتياز پس او نقش موثري در تيم داشت. در طرف مقابل نيز "پاوليف ايوانف" بازيكن بلغارستان كه در ليگ دسته يك ايتاليا بازي مي كند با كسب 23 امتياز بهترين بازيكن ميدان بود.

به گزارش ايسنا، ضعف تيم ملي در منطقه هاي 4 و 5 در اين مسابقه مشهود بود و ملي‌پوشان در ريباند ناموفق بودند تا جايي كه در برابر 26 ريباند حمله بلغارستان تنها 16 ريباند موفق ثبت كردند. البته تيم بلغارستان از نظر ميانگين سني از ملي‌پوشان ايراني بزرگتر و از نظر فيزيك بدني نيز برتر بودند. پرتاب‌هاي ناموفق و پنالتي هاي بدون امتياز از نقاط ضعف تيم ايران در اين مسابقه بود.

تيم ملي بسكتبال جوانان ايران در دومين ديدارش از تورنمنت چهارجانبه مجارستان از ساعت 19(به وقت محلي) فردا (شنبه)، به مصاف تيم زير 20 سال مجارستان خواهد رفت.

آمار گلزني بازيكنان ايراني برابر بلغارستان به شرح زير است:

سجاد مشايخي 15 امتياز

علي‌ يارنجفي 8 امتياز

سعيد باقري 6 امتياز

صالح فروتن 2 امتياز

وحيد دليرزهان 8 امتياز

محمد يزدان پناه 2 امتياز

سروش دهقاني 2 امتياز

تيم ملي بسكتبال ايران براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني جوانان آسيا كه از 27 مرداد تا پنج شهريور ماه در مغولستان برگزار خواهد شد آماده مي‌شود.

kobesadegh بازدید : 96 دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

رقابت‌های مرحله پلی آف لیگ بسکتبال NBA امروز با انجام 4 بازی پیگیری شد. شیکاگو بولز که در دور مقدماتی این رقابت‌ها صدرنشینی کنفرانس شرق را از آن خود کرد در پلی‌آف مقابل فیلادلفیا به مشکل خورده است.

این تیم امروز در چهارمین بازی خود مقابل فیلادلفیا قرار گرفت و با حساب 89 بر 82 شکست خورد و در صورت ناکامی در بازی پنجم از دور رقابت‌ها حذف خواهد شد.

نیویورک نیکس در روزی که کارملو آنتونی، ستاره این تیم با کسب 41 امتیاز و ریباند بهترین بازیکن میدان شناخته شد میامی هیت را 89 بر 87 از پیش رو برداشت.

لس آنجلس لیکرز هم در چهارمین بازی خود دنور ناگتس را مغلوب کرد و در مجموع 3 بر یک از این تیم پیش افتاد.

کوبی برایانت در این بازی با تصاحب 22 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکن لیکرز در این مسابقه بود.

در دیگر بازی  بوستون 101 بر  79 آتلانتا هاوکس را شکست داد

kobesadegh بازدید : 108 دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

به گزارش قدس انلاین به نقل از پرس تی وی،این مدرسه در استان شرقیه عربستان سعودی نخستین مدرسه دخترانه دولتی است که دختران را به ورزش تشویق کرده است.

با وجودی که مدارس خصوصی دخترانه در عربستان سعودی مجاز به داشتن کلاس‌های ورزش هستند، اما مدارس دخترانه دولتی در این کشور ورزش را منع کرده‌اند.

زنان عربستانی همچنین مجاز به رانندگی نیستند و برای کار، سفر و افتتاح حساب بانکی به اجازه یک فامیل نزدیک مرد نیاز دارند.

به نوشته روزنامه الوطن، یکی از ناظمان این مدرسه گفت، این اقدام به شکل مثبتی انرژی دانش‌آموزان را مصرف می‌کند.

الوطن به نقل از امینه بو بشیط نوشت: "مدیریت مدرسه امیدوار است که اهمیت ورزش میان دانش‌آموزان را القاء و به آن‌ها مزایای آن را معرفی کند و به آن‌ها اجازه دهد که اوقات فراغت‌شان را با چیزی مفید بگذرانند."

عربستان سعودی ماه گذشته یک کمیته وزارتی برای بررسی مجاز دانستن باشگاه‌های ورزشی زنان و خاتمه دادن به هرج و مرج مربوط به باشگاه‌های ورزشی زنان تشکیل داد.

ریاست کل رفاه جوانان عربستان سعودی فقط باشگاه‌های مردانه را قانونی می‌داند و اخیرا اعلام کرد که ورزشکاران زن عربستانی را برای المپیک 2012 در لندن معرفی نخواهد کرد.

kobesadegh بازدید : 80 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رقابت‌های مرحله پلی‌آف لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز پیگیری شد که تیم‌های شیکاگو بولز و فیلادلفیا در سومین بازی خود برابر هم قرار گرفتند.

شیکاگو کوارترهای اول و سوم را با پیروزی پشت سر گذاشت و کوارترهای دوم و چهارم را واگذار کرد و در پایان 79 بر 74 بازنده شد. اسپنسر از فیلادلفیا در این بازی با کسب 21 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد.

با این نتیجه فیلادلفیا 2 بر یک از حریفش پیش افتاد.

لس آنجلس لیکرز که 2 بازی اول را از دنور ناگتس برده بود در دیدار سوم با این تیم 99 بر 84 شکست خورد.

لاوسون از دنور با کسب 25 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.

در دیگر بازی بوستون 90 بر 84 از سد آتلانتا گذشت و در پایان سومین بازی 2 بر یک از حریفش پیش افتاد.

رقابت‌های مرحله دپلی‌آف به صورت 4 از 7 برگزار می‌شود.

برنامه دیدارهای فردا:

ایندیانا - وارلاندو

ممفیس - کلیپرز

اوکلاهاما - دالاس

kobesadegh بازدید : 89 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

 در سالن آزادی تهران، مهرام سومین شکست را به تیم دانشگاه آزاد تحمیل کرد.

در سالن بعثت بندرامام تیم پتروشیمی با 21 امتیاز اختلاف موفق شد تیم فولاد ماهان اصفهان را شکست دهد تا امیدهای خود را برای رسیدن به فینال زنده نگاه دارد.

kobesadegh بازدید : 83 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

به گزارش ایرنا، در این دیدار تیم 'شهرداری گرگان' موفق شد با نتیجه 72 بر 40 حریف خود را با شكست بدرقه كند.

همچنین در بازی دوم تیم 'پتروشیمی ماهشهر' با نتیجه 71 بر 64 تیم 'ذوب آهن اصفهان' را از پیش روی برداشت.

در این رقابتها 4 تیم حضور دارند كه به مدت سه روز در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان با هم به رقابت می پردازند.

رقابتهای گروه دوم در زنجان در حال برگزاری می باشد و از هر گروه دو تیم به مرحله نهائی صعود خواهند كرد.

مرحله نخست و مقدماتی این رقابتها با حضور 12 تیم در 4 منطقه كشور برگزار شد و تیمهای اول و دوم گروههای چهارگانه به مرحله دوم راه یافتند كه در 2 گروه 4 تیمی با هم به رقابت پرداخته اند.

kobesadegh بازدید : 83 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

اين خبر با توجه به موفقيت تيم بسكتبال جوانان ايران در غرب آسيا كمي غيرمنتظره و ناگهاني بود.

محمدرضا مشحون مي‌گويد: «بچيروويچ سرمربي جديد اهل كشور اسلووني تيم‌هاي ملي بسكتبال جوانان و بزرگسالان، پس از سفر به ايران، در اولين مرحله كار خود را با تيم جوانان آغاز مي‌كند».

او حتي از برنامه جوانان خبر مي‌دهد كه فدراسيون‌هاي بسكتبال كشورهاي ايتاليا و تركيه از تيم جوانان دعوت كرده‌اند و علاوه بر آن، چند پيشنهاد ديگر نيز هست كه بايد بررسي شود.

مدير تيم‌هاي ملي همچنين گفته كه علي توفيق به عنوان سرمربي، تيم جوانان را ديگر هدايت نمي‌كند بلكه ‌بچيروويچ هدايت اين تيم را به همراه تيم ملي بسكتبال بزرگسالان ايران بر عهده مي‌گيرد: «شايد سرمربي جديد اهل اسلووني بخواهد توفيق در كنارش حضور داشته باشد و در اين صورت او به عنوان دستيار در تيم ملي بسكتبال ايران همكاري مي‌كند.»

ادامه پيدا كردن اين بحث كه باعث تعجب برخي از اصحاب رسانه شده بود پاي مربيان تيم جوانان را به ميان كشيد.

علي توفيق در چند گفت و گو با صدا و سيما، فدراسيون بسكتبال را در اجراي تصميمات جديد صاحب اختيار مي‌داند.

او حتي به سايت‌هاي خبري مي‌گويد: «درخصوص تيم جوانان تابع نظر فدراسيون هستم و اگر بچيروويچ بخواهد حاضرم به عنوان دستيار در كنار او تيم ملي را هدايت كنيم. هر خدمتي لازم باشد مي‌توانم به بسكتبال ارائه كنم زيرا مي‌خواهم تمام تجربياتم را در اختيار جوانان كشورم بگذارم.»

اين حرف‌ها در واقع اعلام ادامه همكاري توسط علي توفيق است و اما قاسم كياني ديگر مربي تيم بسكتبال جوانان كه خيلي پيش‌تر از توفيق با اين تيم كارش را آغاز كرده، درباره احتمال كنار گذاشته شدن از كادر فني تيم جوانان گفته است: «در اين خصوص اظهار نظري نمي‌كنم زيرا از ابتدا هم قرار بود با ورود بچيروويچ مسووليت تمام تيم‌ها بر عهده اين مربي گذاشته شود. بازيكنان بسيار خوبي در تركيب تيم جوانان حضور دارند و اگر خوب تدارك ديده شوند براي قهرماني در مسابقات قهرماني آسيا شانس زيادي داريم.»

موضوع تغيير كادر فني تيم جوانان با اين مصاحبه‌ها به پايان نرسيد. چند روز بعد مطلبي روي سايت فدراسيون بسكتبال قرار گرفت كه به نوعي جوابيه براي منتقدان اين فدراسيون بود.

فدراسيون بسكتبال بحثي را كه مدير تيم‌هاي ملي بسكتبال اولين بار مطرح كرده بود اين گونه خاتمه مي‌دهد: فدراسيون بسكتبال جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌دارد هيچ‌گونه تغييري در اين تيم به وجود نيامده است و طي جلسه‌اي كه هفته گذشته رييس فدراسيون بسكتبال با آقايان محمدرضا فدايي‌نژاد و علي توفيق سرپرست و سرمربي تيم داشتند، ضمن تقدير از عملكرد آنها در مسابقات اخير، از ايشان در خواست شده است تا خود را براي ادامه همكاري با اين تيم آماده كرده و برنامه آماده‌سازي تيم ملي جوانان را تا شروع مسابقات قهرماني آسيا به فدراسيون تحويل دهند.

اين شايعه‌ها كه هميشه پس از موفقيت‌ها و قهرماني تيم‌هاي ايراني در ميادين بين‌المللي توسط افرادي خاص منتشر مي‌شود براي فدراسيون بسكتبال تازگي نداشته و اين افراد طي ساليان سال با دروغ‌پردازي‌هاي خود سعي داشته‌اند افتخارات بسكتبال ايران و مربيان دلسوز اين تيم‌ها را به چالش و حاشيه ببرند.

kobesadegh بازدید : 88 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
رقابتهای بسکتبال حرفه ای ان بی ای امروز پیگیری شد. به گزارش رویترز ، نتایج این رقابتها به شرح زیر است : کلیولند 85 - 96 واشنگتن اورلاندو 102 - 95 شارلوت ایندیانا 87 - 92 شیکاگو نیویورک 99 - 93 لس آنجلس کلیپرز اوکلاهما سیتی 101 - 106 دنور میلواکی 85 - 90 فیلادلفیا فنیکس 106 - 110 سن آنتونیو از کنفرانس شرق تیمهای بوستون ، نیویورک ، فیلادلفیا ، شیکاگو ، ایندیانا ، میامی ، آتلانتا و اورلاندو و از کنفرانس غرب سن آنتونیو ، ممفیس ، دالاس ، اوکلاهما ، دنور ، لس آنجلس لیکرز ، لس آنجلس کلیپرز و یوتا به دور پلی آف راه یافته اند. 160 / 106

kobesadegh بازدید : 87 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در نخستین بازی برای کسب مقامهای پنجم تا هشتم مسابقات بسکتبال دسته برتر باشگاه های کشور، تیمهای شرکت ملی حفاری اهواز و صنایع پتروشیمی ماهشهر شامگاه سه شنبه درسالن 22 بهمن مجموعه ورزشی تختی اهواز رودرروی یکدیگر قرارگرفتند که درپایان صنایع پتروشیمی ماهشهر با نتیجه 89 بر80 مغلوب میزبان خود شد.

بازی برگشت این دیدار، یازدهم اردیبهشت ماه درماهشهر برگزار می شود.

تیمی به مقام پنجم تا هشتم مسابقات بسکتبال دسته برترباشگاه های کشور، دست پیدا می کند که مقابل حریف خود به دو پیروزی دست پیدا کند.

مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال دسته برتر باشگاه های کشور با حضور 12 تیم برگزار شد که در پایان این مرحله تیمهای اول تـا هشتم جدول رده بندی بـه مرحله پلی آف صعود کردند و چهار تیم هشتم تا دوازدهم جدول نیز از صعود بـه مرحله پلی آف بازماندند.

تیمهای شرکت ملی حفاری اهواز و صنایع پتروشیمی ماهشهر با شکست از تیمهای فولادماهان اصفهان و پتروشیمی بندرامام از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال دسته برتر باشگاههای کشور باز ماندند.
kobesadegh بازدید : 80 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

جواد داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد پیروزی برابر پتروشیمی گفت: مسابقه را خوب شروع نکردیم و در ادامه توانستیم اشتباهات‌مان را برطرف کنیم و برنده شویم. در این بازی اندرسون را نداشتیم و از نظر بازیکن خارجی دچار مشکل بودیم. پتروشیمی با استفاده از 2 بازیکن خارجی و چند یار ملی‌پوش بازی خوبی را به نمایش گذاشت، اما ما بهتر از موقعیت‌های خود استفاده کردیم.

وی در مورد حاشیه‌های به وجود آمده و اینکه مسئولان پتروشیمی گفته‌اند داوری حرکات ناشایستی در زمین انجام می داد، گفت: در بازی اتفاق خاصی نیفتاد و همه حواشی در آخر مسابقه رخ داد. منشا اصلی حاشیه‌ها هم کادرفنی پتروشیمی بود. زمانی که شاهین‌طبع از زمین قهر می‌کند و بیرون می‌رود باید هم درگیری‌ها به وجود بیاید. آنها باید خودشان را درست کنند. من اگر حرکتی انجام دادم و حاشیه داشتم، جریمه‌اش را هم با دریافت اخطار دادم که آن هم به علت بازی کثیف بازیکنان پتروشیمی بود.

بازیکن ملی‌پوش تیم بسکتبال فولادماهان عنوان کرد: صحبت‌هایی که آنها مطرح می‌کنند تنها در حد حرف است و خودشان را باید درمان کنند. داور در این بازی با هیچ کس تعارف نداشت. خارج از میدان با تمام داوران رفیق هستم، اما در بازی شرایط کاملا متفاوت است و قانون اجرا می‌شود.

داوری گفت: درست است که فولادماهان سال اولی است که در لیگ برتر حضور دارد، اما تفکرش سال اولی نیست. امیدوارم در بازی سوم هم ما برنده باشیم و فینالیست شویم.

فولاد ماهان در 2 بازی اول نیمه‌نهایی برابر پتروشیمی ماهشهر به برتری رسید. 2 دیدار بعدی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به میزبانی پتروشیمی برگزار می‌شود.

kobesadegh بازدید : 92 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

غلام‌عباس صفرنژادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: متاسفانه فدراسیون بسکتبال در این فصل از نظر داوری با فولاد ماهان بسیار مدارا کرده است. 3 سال پیش زمانی که بابک نظافت و جواد داوری در تیم ما بودند یک حرکت غیر ورزشی انجام دادند و مشحون بدترین برخوردها را با آنها انجام داد، اما از زمانی که در فولادماهان حضور دارند، هرکاری دلشان می‌خواهد در زمین می‌کنند و برخوردی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در این موضوع فدراسیون بسکتبال را مقصر می‌دانیم که چرا برخورد یکسان با تیم‌های صورت نمی‌گیرد و بین تیم‌ها فرق می‌گذارد. چطور زمانی که مربی ما اعتراض می‌کند او را اخراج می‌کنند، اما صادق‌زاده در زمین تندترین اعتراض ها را دارد و داوران هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

سرپرست تیم بسکتبال پتروشیمی تصریح کرد: تا حالا پیش نیامده که داور به طور مستقیم به نیروی انتظامی بگوید مربی را از زمین خارج کنید و باید با نماینده فدراسیون صحبت کند، اما روز گذشته هروس آوانسیان، داور بازی این کار را انجام داد و به نیروی انتظامی اعلام کرد کسایی‌پور را از زمین بیرون ببرید. درست است که مربی ما مقصر بود و باید اخراج می‌شد، اما نباید برخورد نامناسب با او می‌شد. قنبری دیگر داور بازی هم عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در حد این بازی حساس نبود.

صفرنژادی عنوان کرد: از ابتدای فصل شائبه‌هایی در مورد کمک فدراسیون بسکتبال به فولاد ماهان و حمایت از این تیم شنیده و دیده می‌شود و ما خواهان این هستیم که فدراسیون این موضوع را برطرف کند و در مورد بازی‌های این تیم حساسیت بیشتری نشان دهد. در هیچ جای دنیا رئیس هیئت بسکتبال نمی‌تواند سرمربی شود، اما در ایران این کار صورت می‌گیرد. تبعیض‌هایی که وجود دارد تیم‌های دیگر را دلسرد می‌کند.

وی اظهار داشت: برای پایان دادن به این حاشیه‌ها منتظر هیچ اتفاقی نیستیم چون اصلا قرار نیست کاری صورت بگیرد. همه دیدند پتروشیمی تیم برتر میدان بود و اشتباهات داوری باعث شد بازنده باشیم، اما در ماهشهر تیم فینالیست ما خواهیم بود.

سرپرست پتروشیمی در مورد درگیری شاهین‌طبع، سرمربی این تیم با تصویر بردار یکی از رسانه‌ها به فارس گفت: زمانی که مربی ما اخراج شده بود وی دوربینش را روبروی صورت شاهین‌طبع قرار داده بود و تصویر می‌گرفت و سرمربی تیم هم دوربین او را گرفت و به من داد، اما پس از پایان بازی تصویربردار اعلام کرد قسمتی از دوربینش شکسته و شکایت کرد و کار به کلانتری کشیده شد و در آنجا همه چیز حل و فصل شد.

فولاد ماهان در 2 بازی اول نیمه‌نهایی برابر پتروشیمی ماهشهر به برتری رسید. 2 دیدار بعدی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به میزبانی پتروشیمی برگزار می‌شود.

kobesadegh بازدید : 78 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

اوکلاهاما سیتی، تیم دوم کنفرانس غرب لیگ بسکتبال NBA بامداد امروز میزبان سن آنتونیو بود. در این بازی که بیش از 18 هزار تماشاگر داشت، اوکلاهاما 118 بر 110 به برتری رسید.

کوین دورانت، ستاره اوکلاهاما در این بازی با کسب 32 امتیاز و 9 ریباند به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.

میامی هیت، تیم دوم کنفرانس شرق در روزی که ستاره‌های خود یعنی لبرون جیمز و دواین وید را در اختیار نداشت در سالن تی‌دی گاردن ایالت ماساچوست میهمان بوستون بود و شکست 78 بر 66 را تجربه کرد.


نتایج سایر دیدارهای امروز:


کلیپرز 102 - آتلانتا 109

فینیکس 88 - یوتاجاز 100

نیواورلان 83 - گلدن استیت 81

kobesadegh بازدید : 77 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا با کمک فدراسیون بسکتبال و باشگاه مهرام جشن قهرمان این تیم در رقابت‌های وابا را در ایران برگزار می‌کند.

قرار است مراسم جشن قهرمانی و اهدای جام روز سه‌شنبه هفته آینده از ساعت 19 تا 23 در هتل اوین تهران برگزار شود.

حمید رضا صمدزاده، سرپرست تیم بسکتبال مهرام در این باره به فارس گفت: تاریخ این مراسم سه‌شنبه هفته آینده تعیین شده و قصد داریم با دعوت از وزیر ورزش و جوانان، قالیباف شهردار تهران و جمعی از پیشکسوتان بسکتبال ایران جشن با شکوهی برگزار کنیم.

مهرام 28 فروردین با شکست الریاضی لبنان عنوان قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا را از آن خود کرد.

kobesadegh بازدید : 74 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
دیدارهای دوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر امروز در تهران و اصفهان برگزار شد که در پایان مهرام و فولاد ماهان با شکست حریفان خود یک گام به حضور در فینال نزدیک‌تر شدند.

در سالن آزادی مهرام و دانشگاه آزاد برابر هم قرار گرفتند که حساب کار دو تیم در نهایت با برتری 97 بر 81 مهرام همراه بود.

دیدار اول دو تیم روز گذشته باز هم با پیروزی مهرام به پایان رسیده بود.

دیگر دیدار امروز را فولاد ماهان و پتروشیمی در اصفهان برگزار کردند که در پایان فولادی‌ها 73 بر 64 میهمان خود را شکست دادند.

بازی نخست دو تیم هم به سود فولاد خاتمه یافته بود.

دیدارهای سوم این مرحله یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. مسابقات مرحله نیمه نهایی به صورت 3 از پنج برگزار می‌شود.

kobesadegh بازدید : 75 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تيم بسكتبال ' شهيد همت' شهرضا در مرحله رفت يك چهارم نهايي دسته اول بسكتبال باشگاه هاي كشور با نتيجه 79 بر 70 ' داماش ' لنگرود را شكست داد.

kobesadegh بازدید : 93 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

روز گذشته اولین دیدار مرحله نیمه نهایی در تهران و اصفهان برگزار گردید.

در تهران دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که تیم مهرام موفق شد با نتیجه 113 بر 94 دانشگاه آزاد را شکست دهد. دومین دیدار این دو تیم نیز از ساعت 17 امروز در سالن بسکتبال آزادی برگزار خواهد شد.

 

در اصفهان نیز دو تیم  فولاد ماهان سپاهان و پتروشیمی بندرامام به مصاف هم رفتند که تیم پتروشیمی بندرامام با نتیجه 82-75 مغلوب میزبان خود گردید. دومین دیدار این دو تیم ساعت 17 امروز در اصفهان برگزار می گردد.

 

مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر باشگاههای کشور بصورت 3 از 5 انجام خواهد شد و تیمی که در مجموع موفق به کسب 3 پیروزی گردد به فینال مسابقات راه خواهد یافت.

kobesadegh بازدید : 80 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز با انجام 6 بازی پیگیری شد که در یکی از این دیدارها ممفیس گریزلیز در روزی که حامد حدادی، بازیکن ایرانی خود را در اختیار نداشت برابر کلیولند 109 بر 101 به پیروزی رسید.

کاین آروینگ از کلیولند با کسب 25 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.


*نتایج سایر دیدارهای امروز:


شارلوت 73 - واشنگتن 101

دیترویت 97 - ایندیانا 103

فیلادلفیا 105 - نیوجرسی 87

تورنتو 86 - میلواکی 92

پورتلند 89 - سن آنتونیو 124

kobesadegh بازدید : 76 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

دیدار دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد تهران از شبکه سوم سیما بصورت زنده پخش خواهد شد.

این دیدار که اولین مسابقه نیمه نهایی بین این دو تیم می باشد ساعت 15:45 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

قضاوت این دیدار را ورژ آبکاریان، رضا جوادی و رضا آذرافزا برعهده خواهند داشت.

مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر باشگاههای کشور بصورت 3 از 5 انجام می شود و هر تیم که زودتر موفق به کسب سه پیروزی گردد راهی دیدار نهایی خواهد شد.

دیدار دوم این دوتیم فردا ساعت 17:00 در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.

kobesadegh بازدید : 92 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز با برگزاری 9 بازی پیگیری شد که در مهمترین رقابت اوکلاهاما سیتی و لس آنجلس لیکرز، صدرنشینان کنفرانس‌ غرب برابر هم به میدان رفتند.

در این بازی که در سالن استاپلس سنتر فلوریدا و به میزبانی لیکرز برگزار شد یاران کوبی برایانت توانستند میهمان خود را در حضور 19 هزار تماشاگر با نتیجه 114 بر 106 از پیش رو بردارند.

کوین دورانت از اوکلاهاما با کسب 35 امتیاز و 8 ریباند به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.


نتایج سایر دیدارهای امروز:


نیویورک 113 - اتلانتا 112

ساکرامنتو 114 - شارلوت 88

هیوستون 88 - میامی 97

تورنتو 73 - دیترویت 76

کلیولند 98 - سن آنتونیو 114

گلدن استیت 93 - مینه‌سوتا 88

اورلاندو 74 - دنور 101

نیواورلآن 98 - کلیپرز 107

kobesadegh بازدید : 81 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

فرزاد کوهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم ذوب‌آهن گفت: همانند روزهای گذشته تمرین نمی‌کنیم و شرایط مان هم هیچ تغییری نکرده است و بدون تمرین باید فردا مقابل شهرداری گرگان بازی کنیم. امیدوارم مقابل این تیم از فرصت‌های خود استفاده کنیم و در خانه پیروز باشیم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه برخی عنوان می‌کنند جای ذوب‌آهن در جمع 4 تیم برتر خالی است، گفت: واقعاً این فصل زمان نتیجه گیری ذوب‌آهن بود و حیف شد که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم به هدف خود برسیم.

وی در مورد اینکه مسئولان ذوب‌آهن گفته‌اند چون بازیکنان تمرین نمی‌کنند باید سالن را اجاره دهیم، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و باید از خود باشگاه سوال کنید. ارباب‌زاده سرپرست تیم با باشگاه در ارتباط است و می‌تواند توضیح دهد.

کوهیان در پاسخ به این سوال که آیا لورن باز هم به دلیل مشکلات مالی بازی نخواهد کرد، گفت: در 2 دیداری که با دانشگاه آزاد داتشتیم او به خاطر همین مشکلات بازی نکرد و تا امروز هم نمی دانم آیا قرارداد او پرداخت شده است یا خیر.

ذوب‌آهن فردا در مرحله پلی‌آف لیگ برتر برای کسب مقام پنجم تا هشتم میزبان شهرداری گرگان است.

kobesadegh بازدید : 82 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

"فریدون شریف زاده" را می توان پدر بسکتبال ایران دانست. اما امروز نه تنها در عرصه ورزش بلکه در داخل حوزه بسکتبال نیز کمتر نامی از او شنیده می شود. نکته جالب توجه اینکه جستجوی ما در اینترنت برای یافتن یک تصویر از کسی که اولین لژیونر بسکتبال ما بود و بسکتبال حرفه ای را در ایران پایه گذاری کرد، بی نتیجه بود!

شریف زاده در سن 12 سالگی برای تحصیل عازم ترکیه شد و در شهر استانبول شروع به تحصیل کرد. در آنجا به ورزشهای مختلف علاقه‌مند شد و بیش از همه شیفته بسکتبال گردید. او در مدت کوتاهی در ردیف ورزشکاران نامی قرار گرفت و در رشته‌های بسکتبال، والیبال، فوتبال و دو میدانی معروفیتی به دست آورد.

او مدت ده سال در باشگاه گالاتاسرای که قدیمی‌ترین باشگاه ورزش ترکیه است، ورزش می‌کرد و در سالهای 1933 تا 1936 به مدت سه سال کاپیتان و مربی بسکتبال و والیبال گالاتاسرای بود. در این مدت گالاتاسرای مرتباً قهرمان والیبال و بستکتبال ترکیه شد. به همین دلیل شریف‌زاده مورد توجه محافل ورزشی ترکیه قرار گرفت و به عنوان عضوی از تیم بستکبال ترکیه برای مسابقات به کشورهای بالکان مسافرت کرد. او جزو تیم منتخب بسکتبال استانبول بود و در مقابل تیمهای خارجی که به استانبول می آمدند شرکت می‌کرد.

در سال 1936 جراید و محافل ورزشی اظهار تاسف کردند که شریف‌زاده به علت خارجی بودن نمی‌تواند تیم ملی ترکیه را همراهی کند.

او در مدت سه سالی که جزء تیم اول بسکتبال استانبول بود در 18 مسابقه رسمی شرکت کرده بود و 123 امتیاز برای این تیم کسب کرده بود. از این حیث او رکورد کسب امتیاز در باشگاه استانبول را به خود اختصاص داده بود همچنین به عنوان بازیکن سال بسکتبال شناخته شد.


فریدون شریف‌زاده در سال 1314 به ایران برگشت  و در همین سال مربیگری تیم بسکتبال کالج البرز تهران را به عهده گرفت و در مدت کوتاهی یک تیم منسجم و خوب به وجود آورد. او همچنین به مدت سه سال مربی بسکتبال دبیرستان نظام بود که در هر سه سال تیم او قهرمان تهران شد. او چند سالی هم مربی بسکتبال تهران بود.

شریف‌زاده را می‌توان پدر بسکتبال تهران خواند او به ورزش بسکتبال رنگ و رویی تازه داده بود و این ورزش را به صورت فنی آموزش می‌داد و بازیکنان و مربیان و داورانی بزرگ را پرورده بود. تقریبا تمام قهرمانان بسکتبال آن دوره را می‌توان از دست پرورده‌های شریف‌زاده دانست.
kobesadegh بازدید : 74 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رييس سازمان تيم‌هاي ملي، اردن را ميزبان اين دوره از رقابت‌هاي قهرماني غرب آسيا معرفي كرده و از احتمال حضور تيم ملي اميد در اين مسابقات صحبت مي‌كند.

محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب كه تيم ملي ايران بايد براي مسابقات قهرماني غرب آسيا آماده شود، اظهار كرد: مهمد بچيروويچ سرمربي تيم ملي بسكتبال قبل از دهم ارديبهشت به ايران مي‌آيد و كارش را آغاز خواهد كرد. با توجه به اين كه او از بسكتبال ايران شناخت دارد تنها به ارزيابي ملي‌پوشان مي‌پردازد، چرا كه نمي‌توانيم نفراتي در اختيار او قرار دهيم. پس از ليگ برتر تيم مهرام بازيكنان مورد نيازش را جذب مي‌كند تا ‌راهي مسابقات باشگاه‌هاي آسيا مي‌شود و در اين مدت سرمربي تيم ملي مي‌تواند با تيم‌هاي جوانان و اميد كار كند. پس از باشگاه‌هاي آسيا نيز تيم ملي بايد در رقابت‌هاي قهرماني غرب آسيا كه در اردن برگزار مي‌شود، شركت كند.

وي با اشاره به فاصله نزديك باشگاه‌هاي آسيا و قهرماني غرب آسيا ادامه داد: اواخر خرداد كار مهرام در لبنان تمام مي‌شود. چهارم تير نيز تيم ملي بايد عازم اردن شود تا در قهرماني غرب آسيا شركت كند. بازيكنان مهرام پس از استراحت به تيم ملي مي‌پيوندند و عازم اردن خواهند شد.

رييس سازمان تيم‌هاي ملي در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين رقابت‌ها از تيم اميد استفاده نمي‌كنيد، تصريح كرد: همين مساله نيز مد نظر ما است. بايد بچيروويچ به ايران بيايد و برنامه‌هايش را اعلام كند و با مذاكره در سازمان‌هاي تيم‌هاي ملي، وضعيت آينده مشخص شود. مطمئن باشيد هر چه به صلاح بسكتبال ايران باشد، انجام خواهد گرفت. اگر تيم ملي اميد در اين رقابت‌ها نيز شركت كند، چيزي از دست نمي‌رود كه هيچ بلكه آينده بسكتبال ايران تضمين خواهد شد.

مشحون با بيان اين مطلب كه اگر سرمربي تيم ملي دستيار به ايران بياورد، اين مربي در رده‌هاي پايه مشغول خواهد شد به ايسنا گفت: قرار است بچيروويچ يك دستيار به ايران بياورد اگر اين مربي بيايد، بازيكنان رده‌هاي پايه را زير نظر خواهد گرفت. بايد اين دستيار به ايران بيايد تا پس از آن برنامه‌هايمان عملي شود، اما هدف دراز مدت ما تقويت رده‌هاي پايه است.

مدير تيم‌هاي ملي با اشاره به حريفان ايران در قهرماني غرب آسيا بيان كرد: در اين دوره از رقابت‌ها تيم‌هاي اردن ، سوريه، لبنان، يمن ، عراق و ايران حاضر خواهند بود و تيم ملي ايران بايد از عنوان قهرماني‌اش دفاع كند. البته شايد فدراسيون تصميم بگيرد كه آينده سازي كند و بدون توجه به نتيجه‌ به جوانانش فرصت رشد بدهد.

kobesadegh بازدید : 80 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مسابقات بین المللی بسکتبال ترکیه که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه آتاتورک با حضور ۵ تیم در شهر ازروم به مدت یک هفته برگزار شد، در پایان با قهرماني تیم دانشگاه دولتی گرجستان به پايان رسيد.

در پايان اين رقابت ها تیم دانشگاه آتاتورک دوم شد و تیم منتخب دانشگاه های استان آذربایجان غربی در مکان سوم ایستاد.

گفتني است، در این مسابقات که به صورت دوره ای برگزار شد تیم دانشجویان کشورمان در سومین دیدار مقابل تیم میزبان دانشگاه آتاتورک با نتیجه ۶۴ بر ۵۷ شکست خورد و در بازی چهارم مقابل تیم دانشگاه دولتی گرجستان با نتیجه ۷۶ بر۵۵ بازی را واگذار کرد.

لازم به ذکر است، تیم دانشجویان ایرانی در ۲ بازی قبلی خود مقابل تیم های کایسری ترکیه و دولتی نخجوان به پیروزی رسیده بودند و در پایان با ۲ پیروزی و ۲ شکست در جایگاه سوم قرار گرفتند.
kobesadegh بازدید : 100 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

سرمربي جديد تيم ملي ايران تا هفته آينده كارش را در بسكتبال ايران آغاز مي‌كند اما مهم‌ترين مسئله پيش رو حضور دستياري قدرتمند در كنار اوست. در اين روزها كه بزرگ‌ترين مربيان دنيا نيز كمك‌هاي بزرگي دارند، بچيروويچ بايد براي خودش دستياري بزرگ به خدمت بگيرد تا دوباره ايران صاحب جايگاه واقعي‌اش در بسكتبال شود.

به گزارش ايسنا، مهمد بچيروويچ سرمربي تيم بسكتبال دهم ارديبهشت به ايران مي‌آيد تا كارش را در بسكتبال ايران آغاز كند.

در كنار تمام برنامه‌هاي فدراسيون و سازمان تيم‌هاي ملي براي اين مربي، شرايط كنوني بسكتبال دنيا نيز بايد مورد توجه مسئولين ما باشد. هم‌اكنون در بسكتبال دنيا نقش دستيار و كمك‌مربي بسيار پررنگ شده و بهترين مربيان دنيا تنها نقش مديريت تيم‌شان را بر عهده دارند و ديگر وظايف از جمله تمرين دادن بازيكنان را بر عهده كمك‌هاي خود مي‌گذارند.

شنيده‌ها حاكي از اين است كه بچيروويچ يك دستيار اسلوونيايي‌ نيز با خود به ايران مي‌آورد كه قرار است در رده‌هاي پايه ايران مشغول به كار شود اما بايد توجه كنيم صرف آوردن يك فرد خارجي نمي‌تواند قوي بودن دستيارهاي سرمربي را تضمين كند. هنوز كسي مربي بدنساز تيم ملي را كه وسلين ماتيچ به ايران آورده بود را فراموش نكرده كه هيچ نقشي در تيم ملي نداشت. در همين راستا نياز به يك كمك مربي كاركشته و فني كه بتواند در كنار مديريت بچيروويچ ملي‌پوشان را با تمرين‌هاي روز دنيا آماده كند، بيش از پيش به چشم مي‌آيد.

اگر به تيم‌هاي داخلي ايران نيز دقت كنيم، تمامي مربيان در كنار خود دستياري بزرگ دارند كه در لحظه‌هاي حساس به آن‌ها كمك مي‌كنند. محمد كسايي‌پور در پتروشيمي، مهران آتشي در مهرام و سعيد ارمغاني در ذوب‌آهن از افراد فني اين روزهاي بسكتبال ايران هستند كه نقش بزرگي نيز در تيم‌هايشان ايفا مي‌كنند. با توجه به اين مسئله و سن بالاي مهمد بچيروويچ حضور يك دستيار جوان و با مهارت خارجي نيز براي تيم ملي ايران ضروري است كه اميدواريم دستيار بچيروويچ بتواند اين نياز را در تيم ملي بسكتبال ايران رفع كند.

ملي‌پوشان ايران كه هم‌اكنون در رقابت‌هاي ليگ برتر مشغول هستند، پس از پايان همراه تيم مهرام عازم باشگاه‌هاي آسيا مي‌شوند و پس از آن نيز تيم ملي بايد چهارم تيرماه عازم قهرماني غرب آسيا كه در اردن برگزار مي‌شود بشود. با توجه به اين فشردگي كاري در تيم ملي، در اين زمان حضور فردي كه بتواند با تمرين‌هاي مناسب اين فشار را از ملي‌پوشان كم كند، ضروري است تا در كنار قدرت مديريت سرمربي اسلوونيايي، آينده خوبي براي آسمان‌خراش‌هاي ايراني به وجود آورد.

kobesadegh بازدید : 79 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مسئولان فدراسیون بسکتبال تاکنون دو زمان را برای سفر "مهمد بچیروویچ" به ایران و آغاز همکاری رسمی با تیم ملی اعلام کرده‏اند اما هنوز این مربی اسلوونیایی به ایران سفر نکرده است.

به گزارش مهر، پس از پایان همکاری با "وسلین ماتیچ" که در مسابقات 2011 جام ملت های آسیا نتوانست تیم ملی آماده ای را برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی میدان کند، مسئولان فدراسیون بسکتبال با "مهمد بچیرویچ" برای بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی به توافق رسیدند.

"بچیرویچ" 51 ساله یک مربی اسلوونیایی و مسلمان است که 12 بهمن ماه سال گذشته با سفر به ایران و حضوردر کمیته ملی المپیک قرارداد همکاری با فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی تیم ملی را منعقد کرد و خیلی زود به کشورش بازگشت تا 20 فروردین ماه به ایران بازگردد و همکاری رسمی اش با تیم ملی را آغازکند.

این تاریخی بود که آن زمان از سوی مسئولان فدراسیون بسکتبال به عنوان بازگشت بچیروویچ اعلام شد اما وقتی این مربی در این تاریخ به ایران سفر نکرد، اعلام شد که سفر وی به ایران اول اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و حتی تاکید شد که بچیرویچ همراه با یک دستیار سفر خود را انجام می‌دهد اما چند روز از اول اردیبهشت ماه گذشته و هنوز سرمربی تیم ملی بسکتبال در ایران نیست.

این در حالی است که از 26 فروردین‌ماه مرحله پلی‎‏آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور آغاز شده است و  تیم ملی هم تیرماه باید در مسابقات غرب آسیا (اردن) شرکت کند اما سرمربی تیم ملی پس از گذشت سه ماه از انعقاد قراردادش در هیچ یک از زمان‎های اعلام شده به ایران سفر نکرد. گویا مسولان فدراسیون بسکتبال اطلاع دقیقی از برنامه های "بچیروویچ" ندارند یا اینکه این مربی مقید به انجام امور هماهنگ شده نیست. در هر صورت در زمان سفر وی به این ایران خلف وعده شده است.

"بچیروویچ" در جام جهانی 2010 ترکیه سرمربی تیم ملی اسلوونی بود و با این تیم مقابل ایران به برتری رسید و در نهایت با شکست تیم‎های برزیل، کرواسی، استرالیا و تونس تیم تحت هدایتش را به مقام هشتم جهان رساند.

kobesadegh بازدید : 79 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

گارد راس جوان تيم بسكتبال مهرام اين تيم را پشتوانه بسكتبال ايران معرفي مي كند و معتقد است جوانان اين تيم نيز به آمادگي خوبي رسيده‌اند و پاسخ اعتماد مربيان را مي‌دهند.

فريد اصلاني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شرايط بازيكنان جوان مهرام را مناسب ارزيابي كرد و گفت: مهرام در اين فصل تيم بسيار جواني دارد و با استفاده از چند مهره كليدي كه از بزرگان بسكتبال ايران هستند، شرايطي ايجاد كرده تا آينده بسكتبال نيز تضمين شود. بازيكنان جوان مهرام در كنار هم تيمي‌هاي با تجربه خود آموزش مي‌بينند و روز به روز بهتر و بهتر مي‌شوند. پيشرفت اين بازيكنان از ابتداي فصل مشهود است و اميدوارم بتوانيم پاسخ اعتماد كادر فني را نيز بدهيم.

وي با اشاره به عملكرد خود در رقابت‌هاي غرب آسيا ادامه داد: نخستين تجربه من در رقابت‌هاي باشگاهي غرب آسيا بود و پس از قهرماني از عملكردم راضي بودم. فكر مي‌كنم براي نخستين بار كه برابر بازيكنان بزرگ منطقه به ميدان رفتم، نمايش راضي كننده اي داشتم و خوشحالم كه در قهرماني تيمم نقش كوچكي ايفا كردم.

گارد راس جوان مهرام با تاكيد بر اهميت اعتماد كادر فني به بازيكنان جوان تصريح كرد: خوشبختانه مربيان مهرام به تمامي بازيكنان خود اعتماد دارند. وقتي وارد زمين مي‌شدم، آنقدر از خودم مطمئن بودم كه بدون هيچ دغدغه‌‌اي نمايش هميشگي‌ام را انجام مي‌دادم، چرا كه بيش از هر چيز مي دانستم كه مربي تيم به من اعتماد دارد. شايد در جريان مسابقه كادر فني بيشتر سر من داد بكشد، اما مطمئنا اين اتفاق‌ها براي من نقش كمكي دارند و باعث مي‌شوند كه عملكرد بهتري داشته باشم.

اصلاني با بيان اين مطلب كه ديدار فينال باشگاه‌هاي غرب آسيا با تمام مسابقات متفاوت بود، تصريح كرد: مرحله نهايي باشگاه‌هاي غرب آسيا حساسيت بسيار بالايي داشت. نام ايران در ميان بود و باشگاه مهرام قصد داشت براي كشور افتخارآفريني كند، به همين دليل اين مسابقه جاي ريسك باقي نمي‌گذاشت. با توجه به اين مساله كادر فني بيشتر از پنج بازيكن اصلي‌اش استفاده مي‌كرد، اما در ميان آن‌ها جوانان نيز به ميدان مي‌رفتند كه خوشبختانه من فرصت خوبي داشتم تا بتوانم خودم را نشان دهم.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه كادر فني اعتمادش را به بازيكنان تيم نشان داده است، ادامه داد: در ديدار پنجم برابر الرياضي بازيكنان جوان مهرام دقايق زيادي وارد زمين شدند، امير صديقي عملكرد خوبي داشت و در نبود صمد نيكخواه بهرامي توانست به اعتماد كادر فني پاسخ خوبي بدهد.

وي همچنين افزود: مهرام پشتوانه بسكتبال ايران است و اگر از اين تيم حمايت شود، مي‌تواند در آينده نيز براي كشور افتخارآفريني كند. كلاس كاري مهرام همانند تمام باشگاه‌هاي حرفه‌اي است و مسئولان اين تيم به خوبي مي دانند كه بايد چه كاري انجام دهند. من نيز به عنوان يك بازيكن مي‌‌خواهم در اين تيم باشم و در كنار بازيكنان با تجربه و كادر فني قدرتمندش بسكتبال حرفه‌اي‌ام را ادامه دهم.

بازيكن تيم بسكتبال مهرام درباره برتري تيمش برابر شهرداري گرگان از مرحله پلي‌آف ليگ برتر بيان كرد: شهرداري گرگان تيم خوبي است، اما به دليل مشكلاتي كه دارد، دچار افت روحي شد. اين تيم بازيكن خارجي نداشت و به همين دليل تحت فشار قرار مي‌گرفت. از طرف ديگر نيز آمادگي بازيكنان مهرام و انگيزه بسكتباليست‌هاي جوان باعث شد تا برابر اين تيم با نتيجه‌ خوبي به پيروزي برسيم.

وي در پايان اظهار كرد: فكر مي‌كنم تمام بازيكنان مهرام به شرايط خوبي رسيده اند و مي‌توانند در دقايق حساس جايگزين مهره‌هاي كليدي نيز شوند. ديدارهاي سختي برابر دانشگاه آزاد داريم ، چرا كه مرحله نيمه نهايي جاي ريسك ندارد و تمامي بازيكنان بايد با تمركز و دقت بالايي مسابقه دهند. اميدوارم مهرام در اين مرحله نيز به پيروزي برسد و راهي فينال ليگ برتر شود.

kobesadegh بازدید : 81 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

جلسه هماهنگی مرحله نهایی لیگ باشگاههای کشور در رده پایه، روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

102046 PhotoA

این جلسه که از ساعت 10 صبح با حضور نمایندگان 8 تیم صعود کننده در فدراسیون بسکتبال برگزار خواهد شد، به منظور تعییین میزبانان مرحله نیمه نهایی و زمان برگزاری مسابقات تشکیل می گردد. مسابقات لیگ باشگاههای کشور در رده پایه برای متولدین 11/10/1374 به بعد می باشد. مرحله مقدماتی این بازیها هفته گذشته به پایان رسید و 8 تیم به مرحله بعدی صعود نمودند. تیمهای حاضر در این مرحله عبارتند از: ذوب آهن و فولاد ماهان اصفهان، مهرام و دانشگاه آزاد تهران، پتروشیمی بندر امام، حفاری ملی ایران، شهرداری گرگان و همیاری شهرداری زنجان.

kobesadegh بازدید : 76 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تیم بسكتبال فولاد ماهان اصفهان در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاههای كشور عصر فردا (دوشنبه) در سالن شهدای مخابرات اصفهان میزبان تیم پتروشیمی بندر امام است.

'محسن صادق زاده ' روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: مقابل پتروشیمی بندر امام بازی سختی در پیش داریم زیرا این تیم از تیم های باسابقه بسكتبال ایران است كه از كادرفنی بادانش و بازیكنان مجرب استفاده می كند.

وی افزود: از اینرو برای رسیدن به مرحله فینال ، راه دشواری در پیش داریم و باید برای رسیدن به این مرحله تلاش زیادی انجام دهیم.

سرمربی تیم بسكتبال فولاد ماهان اصفهان درباره امتیاز میزبانی باتوجه به اینكه دو دیدار مرحله نیمه نهایی این تیم در اصفهان برگزار می شود، تصریح كرد: فولاد ماهان اصفهان برای اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می كند و مهم این است كه بتوانیم برای رسیدن به فینال مبارزه جدی انجام دهیم.

وی اظهارداشت: تیم پتروشیمی بندرامام از بازیكنان باتجربه ای برخوردار است لذا شرایط میزبانی آنگونه كه تصور می شود برای پتروشیمی ماهشهر تاثیرگذار نیست.

صادق زاده درباره بازیكنان آمریكایی و آفریقایی تیم پتروشیمی بندر امام ( ره ) نیز گفت: همه بازیكنان تیم پتروشیمی بندر امام ( ره ) در سطح بالایی قرار دارند و می توانند برای هرتیمی خطرناك باشند.

وی افزود: بنابراین برای مهار این بازیكنان باید برنامه داشته باشیم و بتوانیم آنها را برای رسیدن به اهداف خود شكست دهیم.

سرمربی تیم بسكتبال فولاد ماهان شرایط آمادگی دو بازیكن آمریكایی تیمش را برای دیدار فردا خوب ارزیابی كرد و افزود: 'ترنس' بازیكن آمریكایی بتازگی به جمع ما پیوسته و در دیدار فردا برای اولین بار برای ما بازی خواهد كرد.

وی تاكید كرد: تیم فولاد ماهان اصفهان تلاش خواهد كرد تا در اولین سال حضور خود در لیگ برتر بسكتبال باشگاههای كشور به دستاورد خوبی دست یابد.

kobesadegh بازدید : 81 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال فردا آغار می‌شود و 4 تیم مهرام، دانشگاه آزاد، فولاد ماهان و پتروشیمی بندرامام که راهی این مرحله شده‌اند برای فینالیست شدن مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

مهرام و دانشگاه آزاد 2 تیم تهرانی در دربی پایتخت برابر هم به میدان می‌روند تا هر تیمی که صاحب 3 پیروزی از 5 بازی ممکن شد راهی دیدار نهایی شود.

مهرام در دور مقدماتی هر 2 دیدار رفت و برگشت را با پیروزی پشت سر گذاشته است، اما جدال در پلی‌آف و آن هم نیمه‌نهایی شرایط دیگری دارد. دانشگاه آزاد با غلبه بر ذوب‌آهن مدعی توانست راهی نیمه‌نهایی شود. آنها با در اختیار داشتن 2 بازیکن خارجی و البته نداشتن پویا تاجیک کایپتان‌ مصدوم‌شان شرایط متفاوت‌تری نسبت به دور مقدماتی دارند.

مهرام هم با مثلث طلایی خود و داشتن 2 خارجی با تجربه و چندین جوان جویای نام باز هم در اندیشه قهرمانی است. آنها در دور یک چهارم نهایی شهرداری گرگان را شکست دادند و حریف دانشگاه آزاد شدند.

دیگر دیدار این مرحله را پتروشیمی بندرامام و فولاد ماهان اصفهان برگزار می‌کنند. فولاد ماهان که ترنس ساوالاس، دومین خارجی‌اش را هم به خدمت گرفته است می خواهد در سال اول حضور در لیگ فینالیست شود، اما در سوی دیگر میدان تیم قدرتمند پتروشیمی نمی‌خواهد همانند فصل گذشته برای رده‌بندی بجنگد.

شاگردان مهران شاهین‌طبع 3 بازی سخت را در یک چهار نهایی مقابل صنایع داشتند و شاید یک مقدار از لحاظ بدنی خسته باشند. 

برنامه کامل بازی‌ها:

دانشگاه آزاد - مهرام (ساعت 17 سالن آزادی تهران)

فولاد ماهان - پتروشیمی (ساعت 17 سالن مخابرات اصفهان)

kobesadegh بازدید : 84 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

'مشرف جوادی' روز یكشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، افزود: قرار بود این رقابت ها از ششم تا یازدهم اردیبهشت ماه جاری در زنجان انجام شود كه به دلیل وجود برخی مشكلات جزئی، برگزاری آن به زمان دیگری موكول شد.

وی اظهار داشت: فدراسیون قرار است با هماهنگی بیشتر و بهتر با استان های شركت كننده در رقابت های لیگ برتر بسكتبال با ویلچر بانوان ایران، تاریخ جدید برگزاری مسابقات را متعاقبا اعلام كند.

جوادی تصریح كرد: به احتمال زیاد این مسابقات اواخر اردیبهشت ماه جاری یا اوایل خرداد ماه امسال در زنجان برگزار شود.

به گزارش ایرنا ، پیش از این 'رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان' از برگزاری مرحله پایانی 'دور برگشت' مسابقات لیگ برتر بسكتبال با ویلچر بانوان باشگاه های ایران طی روزهای ششم تا هشتم در زنجان خبر داده بود.

'كمال عشق' به خبرنگار ایرنا اعلام كرده بود: این رقابت ها با حضور هفت تیم از استان های مختلفی چون 'یزد، مشهد مقدس ، تهران ، فارس و زنجان' در سالن ورزشی چند منظوره مجموعه ورزشی ولیعصر (عج) شهر زنجان برگزار خواهد شد.

kobesadegh بازدید : 84 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

محمد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: شرایط‌مان برای دیدار با فولاد ماهان ایده‌ال است. 3 بازی سخت مقابل صنایع برای صعود به نیمه‌نهایی داشتیم. آنها تیم خوبی بودند و زیر حلقه گل زدن برابر سنتر خارجی‌شان بسیار دشوار بود. در بازی دوم این تیم را دست کم گرفتیم و کار به بازی سوم کشیده شد. در بازی سوم با تمرکز بالا برنده شدیم.

وی در مورد دیدار با فولاد گفت: بازی سختی در خانه حریف داریم. آنها بازیکن خارجی قدتمندی جذب‌ کرده‌اند که بسیار شوت‌زن و ریباندر خوبی است که قطعاً قدرت فولاد را افزایش خواهد داد.

بازیکن تیم بسکتبال پتروشیمی عنوان کرد: اگر در 2 بازی که در اصفهان میهمان هستیم بتوانیم حتی یک برد را هم کسب کنیم خوب است و با این وجود می‌توانیم در ماهشهر کار را تمام کنیم و فینالیست شویم.

دیدار فولاد ماهان و پتروشیمی فردا ساعت 17 در سالن مخابرات اصفهان برگزار می‌شود.

kobesadegh بازدید : 70 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ممفیس گریزلز بامداد امروز در ادامه مسابقات لیگ بسکتبال NBA میزبان پورتلند بلیزرز بود و در پایان به برتری 93 بر 89 دست یافت تا سی و نهمین برد خود را جشن بگیرد.

حامد حدادی، بازیکن ایرانی ممفیس در این بازی 9 دقیقه و 41 ثانیه در میدان حضور یافت و توانست در این مدت 4 امتیاز، 4 پاس منجر به گل و یک ریباند را در کارنامه خود به ثبت رساند.

هایکسون از پورتلند با کسب 23 امتیاز و 13 ریباند بهترین بازیکن میدان بود، اما با  این وجود نتوانست مانع شکست تیمش شود.


نتایج سایر دیدارهای امروز:


اورلاندو 98 - یوتا جاز 99

دنور 118 - فینیکس 107

فیلادلفیا 109 - ایندیانا 106

واشنگتن 86 - میامی 84

دالاس 83 - شیکاگو 93

گلدن استیت 96 - هیوستون 99

نیوجرسی 95 - میلواکی 106

kobesadegh بازدید : 78 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شاید اگر وعده‎های مدیران پشین ورزش ایران برای ساخت سالن بسکتبال جامعه عمل گرفته بود، امروز اهالی این رشته جشن قهرمانی نماینده ایران را در حقارت و کوچکی در میزبانی و توهین‎ها و بی اعتنایی‏ها گم نمی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته بسکتبال یکی از کانون‎های توجه ورزش ایران بود چون مهرام در یک شب استثنایی و البته پرحاشیه در رقابتی پایاپای با بازیکنان همیشه جنجال ساز الریاضی لبنان که مدافع عنوان قهرمانی آسیا هستند، جام قهرمانی مسابقات باشگاه‎های غرب آسیا را از آن خود کردند.

البته این قهرمانی که پس از یک سال ناکامی مطلق بسکتبال و به دنبال قهرمانی دو سه هفته پیش جوانان در غرب آسیا به دست آمد، در سایه حاشیه‎هایی قرار گرفت که به خاطر پشت درماندن جمعیتی از تماشاگران و حتی خبرنگاران ایجاد شد و داغ دل بسکتبالی‎ها را در نداشتن سالنی بزرگ با ظرفیت کافی تازه کرد.

تالار قدیمی بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی در برابر سیل استقبال مردم که برای تماشای دیدار تیم‎های مهرام و الریاضی آمده بودند، یک میزبان آماده و سربلند نبود چون در فاصله دو ساعت مانده به آغاز این بازی، به خاطر پرشدن و تکمیل ظرفیت سکوها، درهای سالن به روی جمعیتی که هنوز ورودشان ادامه داشت، بسته شد.

البته در این میان برخی افراد با پارتی بازی و معرفی خود به عنوان اقوام مسئولان فدراسیون بسکتبال، وارد سالن شدند اما برخی از خبرنگاران مانند مردم عادی پشت در ماندند و همین مسئله انتقادات زیادی را از فدراسیون بسکتبال و مسئولانش موجب شد که در صحت هیچ یک شکی نیست اما مهمتر از همه بیانگر نیازی بود که بسکتبالی‎ها به داشتن سالنی با ظرفیت مناسب در مرکز شهر دارند و طی یک دهه گذشته قول کلنگ زنی برای ساخت آن از سوی مدیران ورزش داده شد اما عمل نشدن به آنها تا به آنجا ادامه داشت که شب قهرمانی بسکتبال ایران با به چشم آمدن دوباره کوچکی تنها سالن بسکتبال ایران در پایتخت همراه شد.

خلف وعده مدیران از زمان مهرعلیزاده تا سعیدلو 
پس از آنکه فدراسیون بسکتبال سال 1383 قهرمانی تیم امید و کسب سهمیه رقابت‌های جهانی آرژانتین را در تهران و در حضور دیگر آسیایی‌ها جشن گرفت محسن مهرعلیرزاده - رئیس وقت سازمان تربیت بدنی - به پاس قدردانی از زحمات مسئولان این رشته قول احداث سالن اختصاصی بسکتبال در تهران را داد تا بسکتبال و مدیرانش هم پاداش قهرمانی امیدهای خود را گرفته باشند و هم جای خالی بزرگترین نیازشان را پر کنند. اما ...

مهرعلیزاده در مدت حدود یک سالی که از زمان اعلام این وعده تا پایان دوران ریاستش بر ورزش ایران باقی مانده بود هیچ حرکتی برای تحقق قول خود انجام نداد تا بسکتبالی‌ها چشم به دستان رئیس جدید (محمد علی آبادی) بدوزند تا شاید به واسطه حمایت‌های معاون محمود احمدی‌نژاد در امور ورزش به ضروری‌ترین و پایه‌ای ترین نیاز خود دسترسی پیدا کنند اما هر سال دریغ از پارسال.
 
در مدتی که محمد علی‌آبادی در سازمان تربیت بدنی ریاست کرد بسکتبال بارها و بارها بر قله آسیا ایستاد. از قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در جام ملت‌های ژاپن که با صعود به  المپیک 2008 پکن همراه شد گرفته تا مدال طلا رقابت‌های باشگاه‎های آسیا، عنوان نخست تیم جوانان و صعود به پیکارهای جهانی نیوزیلند و در نهایت حضور مقبول ملی‌پوشان در دیدار با تیم‌های صاحب نام المپیکی که باعث شد در نخستین حضور المپیکی عنوانی غیر از آخری به دست آورند.
 

 
 سالن قدیمی آزادی میزبان تمام دیدارهای باشگاهی و ملی بسکتبال در ایران است
 
بعد از هریک از موفقیت‌های آسیایی وعده مدیران سازمان تربیت بدنی در مورد اختصاص یک سالن تخصصی در پایتخت برای فدراسیون بسکتبال تمدید شد، حتی در نشستی که دی ماه دو سال پیش به منظور ارائه برنامه‌های فدراسیون بسکتبال برای حضور در بازی‌های 2010 گوانگجو چین در سازمان تربیت بدنی برگزار شد، بازهم محمد علی آبادی از احداث زمین اختصاصی بسکتبال در ضلع شمالی سالن هندبال (خیابان سئول) خبر داد اما دوره ریاست علی آبادی هم تمام شد بدون اینکه کلنگی در این محل برای بسکتبال و به نام بسکتبال به زمین بخورد!
 
بعد از مهرعلیزاده و علی آبادی، چشم امید بسکتبالی‌ها به علی سعیدلو بود تا شاید تحقق وعده او آنها را از بی‌خانمانی نجات دهد. به خصوص اینکه اسفندماه سال 88 و در جریان فینال مسابقات لیگ برتر، علی سعیدلو که برای تماشای دیدار مهرام و ذوب آهن به تالار بسکتبال آزادی رفته بود گفت که اقدامات لازم برای احداث خانه بسکتبال انجام شده و قرار است بزودی مراحل کلنگ‌زنی این مجموعه آغاز شود طوریکه تا پیش از مسابقات جهانی 2010 این مجموعه به نیمی از مراحل ساخت برسد.
 
مسابقات جهانی تمام شد و ریاست سعیدلو هم در سازمان تربیت بدنی به پایان رسید اما برای ساخت سالن بسکتبال انجام هیچ اقدامی آغاز نشد که بخواهد به نیمه راه برسد و سرانجامی داشته باشد.
 
امیدوار به دستگاه جدید ورزش
به گزارش خبرنگار مهر، شاید اگر وعده‎ و وعیدهای مدیران پشین ورزش ایران برای ساخت سالن بسکتبال جامعه عمل گرفته بود، علاقمندان به این رشته جشن قهرمانی را در حقارت میزبانی و توهین‎ها و بی اعتنایی‏ها گم نمی‌کردند هرچند که از آنها برای تماشای بازی دعوت شده بود اما هیچ پیش بینی برای استقبال گسترده آنها نشده بود.

در هر صورت جمعیت پشت در مانده بسکتبال در هفته گذشته بهترین بهانه است برای اینکه محمد عباسی به عنوان اولین وزیر وزارت ورزش و جوانان چاره ای بیندیشد تا حداقل تبدیل شدن سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان نتیجه‌ای برای ورزش ایران و بسکتبال داشته باشد. چه بسا با داشتن سالنی مجهزتر و استفاده از به جای سالن قدیمی آزادی، بسکتبال ایران حداقل در قالب دیدارهای دوستانه بتواند میزبان تیم های بزرگ هم باشد. 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 81
  • بازدید سال : 552
  • بازدید کلی : 36,659
  • کدهای اختصاصی