loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 88 شنبه 02 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


محمود مشحون با اشاره به اتفاقات افتاده در سال جديد بسكتبال اظهار كرد: خوشبختانه بسكتبال در سال 91 با قهرماني تيم ملي جوانان و باشگاه مهرام در رقابت‌هاي غرب آسيا آغاز شد. فدراسيون بسكتبال ايران هميشه به صورت نردباني استعداديابي‌اش را انجام داده و خوشبختانه نتيجه‌ نيز گرفته است. هم اكنون در تيم ملي جوانان كه قهرمان غرب آسيا است، سه بازيكن نوجوان و يك نو نهال حضور دارد كه نشان مي‌دهد كه بسكتبال پايه ما شرايط خوبي دارد.

وي با اشاره به اين مطلب كه برنامه‌هاي فدراسيون بر مبناي رده‌هاي پايه شكل گرفته است، ادامه داد: هميشه تقويت رده‌هاي پايه در فدراسيون بسكتبال اولويت داشت و تمام بسكتبال دوستان در انديشه پيشرفت جوانان و نوجوانان هستند. زماني كه دلايل قدرتمند بودن بسكتبال شرق آسيا را بررسي مي‌كرديم به اين نتيجه‌ رسيديم كه بازيكنان بايد به گونه‌اي در رده‌هاي پايه حركت كنند كه در چند مرحله از تورنمنت هاي بين‌المللي حاضر شوند، هم اكنون نيز اين برنامه در فدراسيون بسكتبال ايجاد شده و با آمدن آقاي بچيروويچ فعاليت‌هاي تيم ملي جوانان ادامه پيدا خواهد كرد.

رييس فدراسيون بسكتبال با بيان اين مطلب كه از علي توفيق برنامه پنج ماهه خواسته‌ايم ، بيان كرد: علي توفيق سرمربي تيم ملي بسكتبال جوانان است و پس از قهرماني در غرب آسيا با او درباره آينده تيم ملي صحبت كرديم. قرار است برنامه پنج ماهه‌اي به سازمان تيم‌هاي ملي ارائه دهد و پس از آمدن سرمربي اسلوونيايي تيم ملي و بررسي آن كار جوانان را براي آمادگي جهت حضور در قهرماني آسيا را ادامه دهيم.

مشحون با اشاره به قهرماني مهرام در باشگاه‌هاي غرب آسيا تصريح كرد: مهرام به عنواني رسيد كه همه انتظارش را داشتند. نماينده ايران حريف سرسختي داشت و با تمام قدرت برابر آن مبارزه كرد. تمام بسكتبال دوستان مي دانند كه پيروزي برابر تيم‌هاي لبناني آن هم در خانه‌شان بسيار دشوار است، اما مهرامي‌ها با قدرتي كه داشتند، الرياضي را در خانه نيز شكست دادند. همه انتظار داشتند كه نماينده ايران در مسابقه چهارم قهرمان شود، اما خستگي، فشار مسابقه و غرور بيش از حد بازيكنان باعث شد تا الرياضي از اين غفلت استفاده كرد و به پيروزي برسد، كه البته براي بسكتبال بد نشد و دوباره تماشاگران زيادي به سالن آزادي آمدند.

رييس فدراسيون بسكتبال با اشاره به نداشتن يك سالن بين‌المللي در مركز شهر تصريح كرد: 11 سال است كه پس از هر پيروزي تنها تقاضاي يك سالن در مركز شهر داشتيم، مطمئنا اگر سالن باشد، شرايط بهتر مي‌شود، تمام روساي سازمان تربيت بدني وقتي به رياست رسيدند، در اولين گفت و گو با ما به احداث يك سالن اشاره مي‌كردند. دكتر عباسي نيز پس از ورود به در وزارت ورزش و جوانان درباره سالن با ما گفت و گو كرد كه پس از آن نيز هم اكنون سالن دووميداني در ضلع شرقي ورزشگاه شهيد كشوري در اختيار ما قرار گرفت تا بتوانيم با هزينه اي آن را به سالن‌هاي بسكتبال تبديل كنيم.

مشحون با بيان اين مطلب كه اتاق كار من بيشتر شبيه به يك انباري است، تا اتاق رييس فدراسيون بيان كرد: متاسفانه شرايط سخت‌افزاري ما مناسب نيست. بسكتبال تنها سه اتاق در ورزشگاه كشوري و يك سالن در ورزشگاه آزادي دارد. اتاق من بيشتر شبيه به يك انباري است تا اتاق رييس فدراسيون و همه مي دانند كه بسكتبال نياز به جايگاه بهتري دارد. خوشبختانه حماسه تماشاگران در روز دوشنبه نشان داد كه بسكتبال چه جايگاه بالايي در ميان مردم دارد و بايد به نيازهايش توجه شود. هم اكنون واليبال ايران باز زحمات آقاي داورزني دو يا سه سالن بين‌المللي دارد كه به آن‌ها كمك مي‌كنند و اميدوارم اين ورزش المپيكي و دل مردم شاد شود.

رييس فدراسيون بسكتبال با اشاره به زمان آمدن سرمربي تيم ملي بسكتبال به ايران گفت: آقاي بچيروويچ هم اكنون در آلمان حضور دارد تا تورنمنتي كه در آن تيم‌هاي آسيايي حضور دارند را آناليز كند. هفته‌ آينده با دستيارش به ايران خواهد آمد و در كنار علي توفيق به برنامه‌هاي تيم ملي جوانان مي پردازد و پس از آن نيز برنامه‌هاي فدراسيون زير نظر او عملي خواهد شد كه در راس آن‌ها طرح بلند قامتان بسكتبال ايران قرار دارد.

مشحون با اشاره به جوانگرايي بسكتبال در سال گذشته بيان كرد: هميشه درد بزرگ بسكتبال اين بود كه مربيان ارزشمند ما در گروه جوانان پرتلاش نيستند كه هيچ در پشتوانه سازي نيز فعاليت نمي‌كنند، فدراسيون هم اكنون كار باشگاه و آموزشگاه را انجام مي‌دهد و تنها درخواستش اين است كه باشگاه‌ها از جوانان استفاده كنند. خوشبختانه در سال گذشته آقاي گنجي مدير عامل مهرام در اين امر به ما كمك كرد و در كنار ديگر تيم‌هاي ليگ برتري از جوانان استفاده كرد. امير صديقي جايگزين خوبي براي صمد نيكخواه بهرامي شده و در رقابت‌هاي اين تيم عملكرد خوبي به نمايش گذاشته است.

وي ادامه داد: تاكيد فدراسيون بر جوانگرايي در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت، در اين فصل يك بازيكن خارجي كم كرديم تا جوانان ايراني فرصت بازي داشته باشند و اين شرايط در سال آينده نيز ادامه پيدا خواهد كرد. پرورش بسكتباليستاني همچون صمد نيكخواه بهرامي،‌ حامد حدادي، مهدي كامراني و ديگر ملي‌پوشان قهرمان امروز ايران كار يكي، دو سال نيست و نياز به همكاري همه جانبه دارد. بايد همه در كنار يكديگر براي پرورش جوانان همكاري كنند.

مشحون با اشاره به ناكامي تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا و از دست دادن سهميه المپيك بيان كرد: قوي‌ترين، كامل‌ترين، بدون حاشيه‌ترين و سالم‌ترين تيم ملي بسكتبال عازم چين شد و در شرايطي كه مي توانست قهرمان آسيا شود و سهميه المپيك را به دست آورد، با دست‌هايي كه در كار بود، ناكام ماند. نمي خواهم اين مساله را توجيه كنم تا شيريني‌هاي امروز تلخ شود، اما دوست و دشمن معتقد بودند كه اين تيم بهترين بود و به نظر من ماتيچ 100 درصد در عدم موفقيت تيم ملي مقصر بود. ماتيچ جزو خانواده بسكتبال ايران بود، اما قبل از رقابت‌ها احساس ديگري داشتم. به هر حال مجبور بوديم تيم را با همان شرايط راهي جام ملت‌ها كنيم.

رييس فدراسيون بسكتبال ادامه داد: خادمين فعلي فدراسيون، بي‌نياز، بي‌توقع و عاشق هستند. برادر من و آقاي نوربخش دو ستون محكم در بسكتبال هستند و در كنار آن‌ها مديران باشگاه‌ها ، روساي هيات‌هاي استان ، مربيان، داوران و قهرمانان ملي به رشد اين ورزش كمك مي‌كنند.

رييس فدراسيون بسكتبال درباره شرايط سالن دووميداني كه وزارت ورزش و جوانان در اختيار فدراسيون بسكتبال قرار داده است، تصريح كرد: زماني كه با وزير ورزش و جوانان درباره سالن صحبت كردم، از من پرسيدند هزينه يك سالن بين‌المللي چقدر مي‌شود و من در پاسخ گفتم در جام ملت‌هاي چين درباره اين مساله تحقيق كردم كه احداث يك سالن بين‌المللي نزديك به 10 تا 14 ميليارد هزينه دارد كه دكتر عباسي با پاسخ خوب به من گفت به نظر من سالن دووميداني ضلع شرقي ورزشگاه شهيد كشوري مي‌تواند با هزينه كمي به سالني مناسب براي بسكتبال تبديل شود. من و كارشناسان بسكتبال نيز از اين سالن بازديد كرديم و متوجه شديم كه با هزينه كمي مي‌توانيم سه سالن خوب در آن احداث كنيم. يك سالن براي مسابقه و دو سالن براي تمرين تيم‌ها.

رييس فدراسيون بسكتبال با تاكييد دوباره بر توقع بسكتبال از مسئولين ورزشي كه تنها احداث يك سالن است و گفت: تنها تقاضاي من يك سالن بين‌المللي در مركز شهر است كه خوشبختانه و به اميد خدا در حال احداث شدن است. اميدوارم نيازهاي بسكتبال يكي پس از ديگري حل شود تا اين ورزش موفق در مسير صعودي‌اش حركت كند.

محمود مشحون درپايان با اشاره به حاشيه‌هاي ديداره مهرام و الرياضي لبنان نيز گفت: از تمام مردم و اهالي رسانه كه نتوانستند ديدار مهرام و الرياضي را به راحتي تماشا كنند تشكر مي‌كنم. از طرف ديگر نيز از تمامي تماشاگران و خبرنگاراني هم كه پشت در سالن ماندند عذر مي‌خواهم و اميدوارم همچنان از بسكتبال حمايت كنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 634
  • بازدید کلی : 36,741
  • کدهای اختصاصی