loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 78 شنبه 02 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

عمارت آسمان شهر که بعد از برج میلاد تهران بلندترین برج در کشور است در قالب مجموعه سرپوشیده رفاهی، تفریحی، ورزشی و گردشگری در مارلیک کرج احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از فراز ابرها به پائین که نگاه کنیم منظره ای بس چشم نواز خواهی یافت چمن زار ،کوه،رودخانه ، جاده، خانه هایی که مانند پازلی در هم چیده شده اند ، چراغ های چشمک زن ، آمد و شد مردمان و ... که همه با هم جریان حیات را تفسیر می کنند.
از آن بالا نه صدای شکسته شدن شیشه و بلوای دوره گردها هیچ کدام گوش را آزار نمی دهد اما رنگ رنگ زندگی در آنجا زیباتر جلوه می کند.

حالا فکر کن بر روی صخره ای در ارتفاع بیش از 170 متر در جوار رشته کوه های البرز نشسته ای و به این تکاپو نظر می کنی ،چه بسا جشن های که در این بهشت رفیع میزبان تو باشد، رویایی که به زودی جامع حقیقت بر تن خواهد کرد چرا که کلنگ احداث عمارت آسمان شهر با امکانات تفریحی، ورزشی، آموزشی، تجاری و ... فروردین امسال بر زمین زده شد.

مدیر این مجموعه اظهار داشت: این برج با بنای 40هزار متر مربع در چند طبقه و ارتفاع 175 متر ساخته می شود که بعد از میلاد تهران بلندترین برج کشور محسوب می شود.

مقصود مهدیلویی افزود: برای احداث این برج 45 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: این برج در پنج طبقه پارک آبی همراه با پیشرفته ترین دستگاهها و روش طراحی روز دنیا، شهربازی در دو طبقه ، سه طبقه تجاری همراه با پارکینگ ، دو طبقه واحدهای اداری و آموزش صخره نوردی است.

وی اضافه کرد: جهت جذب ورزشکاران رشته های مختلف سالن چندمنظوره فوتسال ، بسکتبال ، والیبال، تنیس ،کشتی و تیراندازی برای ورزشکاران پیش بینی و طراحی شده است.

مهدیلویی گفت: برای جذب و آرامش دوستداران طبیعت و سالخوردگان در فضای بالای بام برج آسمان شهر نسبت به طراحی و ایجاد بوستان آسمان با درختچه های طبیعی به صورت پارک استراحتگاهی در نظر گرفته شده است.

مدیر برج چندمنظوره آسمان شهر مارلیک کرج گفت: این برج دارای شهربازی در 3 طبقه است و سعی می شود از جدیدترین و مدرنترین تجهیزات در این شهر بازی استفاده شود تا شهروندان لحظات خوشی را داشته باشند.

مهدیلویی افزود: دو طبقه سوئیت اقامتی نیز در این برج درنظر گرفته شده است تا مامنی باشد برای افرادی که می خواهند در آن سکنی گزینند.

وی به طراحی بخشی از این برج به نام هفت خوان اشاره کرد و گفت: مجموعه هفت خوان تلاشی است برای ارائه سبک متفاوتی از معماری که لزوما تکرار غرب در شرق نیست و نیز منعکس کننده خودباوری ملی و یا حس همبستگی و افتخار ملی قوی است.

وی اظهارداشت: با بهره برداری از این برج برای دو هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود. مهدیلویی گفت: سالی را که رهبر انقلاب اسلامی با نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند امیدواریم برای ارج نهادن به فرمایشات معظم له نهادهای مربوط ما را در احداث و ایجاد و بهره برداری برج آسمان شهر که متعلق به مردم است یاری رسانند.

kobesadegh بازدید : 79 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

رييس انجمن جراحان زانوي ايران و نايب رييس فدراسيون پزشكي ورزشي آسيا به بيان جايگاه طب ورزشي در ايران، رسالت اين شاخه‌ي پزشكي، وضعيت آسيب‌هاي ورزشي و ساير موضوعات مرتبط با مسائل علمي و تخصصي پزشكي در ورزش پرداخت.

دكتر محمد رازي ضمن بازديد از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت‌وگويي را پيرامون جايگاه طب ورزش در ايران و آسيب ديدگي‌ها و عوارض ناشي از آن در ورزشكاران انجام داده است كه در ادامه مي‌خوانيد.

* ارتقاي كارايي و بازدهي ورزش از رسالت‌هاي مهم پزشكي ورزشي است

پزشكي ورزشي قسمتي از علم پزشكي كه در ارتباط با ورزش است. در اين قسمت علم پزشكي با علوم ورزشي آميخته شده تا از آسيب‌هاي ورزشي جلوگيري نمايد و راهكارهاي مختلفي را در راستاي پيشگيري آسيب‌هاي ورزشي ارائه دهد كه بالا بردن سلامت ورزشكاران از ويژگي‌هاي اين علوم است. جنبه‌هاي آنتروپومتري ورزش يعني اينكه چه ورزشي براي افراد مناسب است و در چه ورزشي مي‌توانند موفقيت كسب كنند و دچار آسيب نشوند تا ضمن بالا بردن كارايي خود در ورزش از بازدهي مطلوبي نيز برخوردار باشند. كار طب ورزش در اين زمينه اين است كه اين افراد را به بهترين نحو ممكن درمان و آن‌ها را بازتواني كند. يعني در ابتدا درمان اوليه را شروع و پس از بازتواني آن‌ها را به سلامت قبلي خود بازگرداند. به عنوان نمونه وقتي فردي از ناحيه ساق پا دچار شكستگي مي‌شود و مجبور به انجام عمل جراحي يا گرفتن گچ مي‌شود، پس از معالجه به زندگي قبلي خود بازمي‌گردد ولي براي يك ورزشكار، پس از بروز چنين اتفاقي بايد استحكام استخوان وي به حدي برسد كه قادر به انجام حركات ورزشي، شامل حركات جهشي، پرشي و تمرين‌هاي پرفشار باشد. در اين زمينه متخصص پزشكي ورزشي موظف است عضوي كه فشار بيش از حد روي آن است مواظب باشد تا دچار آسيب ديدگي مزمن نشود و اگر دچار آسيب ديدگي شد به بهترين نحو ممكن به وضعيت قبلي خود بازگرداند. اين‌ها از رسالت‌هاي مفيد پزشكي ورزشي است كه البته به جز اين ابعاد ديگري شامل تغذيه ورزشي، فيزيولوژي، تمرين‌ها و ورزش‌هاي اصلاحي و موارد ديگري هم وجود دارد كه در حوزه پزشكي ورزشي است.

kobesadegh بازدید : 80 چهارشنبه 23 فروردین 1391 نظرات (0)

كويان هوجيان در سال 2000 و زماني كه تنها 3 سال داشت تصادف وحشتناكي در محل زندگي خود كرد پزشكان براي نجات جان اين دختر، مجبور شدند هر دو پاي او را به طور كامل قطع كنند پدر و مادر فقير اين دختر كه در منطقه ژوانگژاي چين زندگي مي كنند اما نمي توانستند هزينه خريد يك پروتز مدرن را بپردازد با وجود فقر اما اين دختر 3 ساله تسليم حادثه اي كه برايش پيش آمده بودنشد و نيمي از يك توپ بسكتبال و دو دسته چوبي تبديل به پروتز اين دختر شدند.

 

كويان هونجيان با همين توپ بسكتبال با دوستانش بازي كرد به مدرسه رفت و كارهاي روزانه اش را انجام داد زندگي سخت و عجيب او خيلي زود از او يك چهره مشهور ساخت و پس از مدتي عكس هايش از روستاي دور افتاده محل زندگي اش به رسانه هاي جهان رسيد و باعث تعجب و درس گرفتن آدم هاي سالمي شد كه هر روز بخت بد خودشان را نفرين مي كردند.

با انتشار عكس هاي اين دختر و پس از 5 سال زندگي او به نيمه يك توپ بسكتبال مقام هاي دولت چين به فكر افتادند تا پروتز مدرن او را فراهم كنند اين دختر پس از مدتي به مركز تحقيقات توانبخشي پكن رفت و پس از چندين ماه بستري شدن و تمرين توانست به پاهاي مصنوعي ويژه خود عادت كند با وجود اين كويان هونجيان هنوز مي گويد آن توپ بسكتبال و دسته هاي چوبي را به پروتز مدرنش ترجيح مي دهد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 518
  • بازدید کلی : 36,625
  • کدهای اختصاصی