loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 69 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

ماهان نبود.

محسن صادق زاده پس از پيروزي تيمش برابر حفاري، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با ابراز ناراحتي از عملكرد تيمش اظهار كرد: از عملكرد تيمم راضي نبودم. به نظرم تنها در يك كوارتر جرقه‌اي زديم و برنده شديم، اما در باقي مسابقه نمي توانستيم ماهان هميشگي باشيم. خيلي بد بوديم و تنها دليلش سبك شمردن مسابقه است. متاسفانه در اين مسابقه دفاع تيمي ضعيف بود و در كنار آن نمي توانستيم حمله‌هاي خوبي نيز داشته باشيم. به نظر من با اين عملكرد آبروي تيم رفت و بايد در ‌آينده جبران كنيم.

وي با اشاره به عملكرد خوب بازيكنان حفاري ادامه داد: در طرف مقابل بازيكنان حريف هماهنگي خوبي داشتند. بازيكنان پيراموني آن‌ها مردانه مبارزه كردند و براي پيروزي تيمشان بسكتبالي زيبا به نمايش گذاشتند. با توجه به اين كه حفاري در زير سبد ضعف دارد، باز هم اجازه ندادند كه از اين نقطه به آن‌ها ضربه بزنيم.

سرمربي تيم بسكتبال فولاد ماهان اصفهان درباره عملكرد بازيكنان خارجي اين مسابقه نيز گفت: راشد اندرسون در اين مسابقه براي ما عملكرد خوبي داشت، اما همانند هميشه نبود و در ابتداي كوارتر پاياني نيز با انجام پنجمين خطا از زمين خارج شد، اما رشيم رايت در تركيب حفاري فوق‌العاده‌ بود. او در زمين مسابقه هر كاري كه خواست انجام داد و به عنوان مهره اي ارزشمند در خدمت تيمش بود.

صادق زاده با دشوار دانستن ديدار دوم برابر حفاري كه سه‌شنبه در اصفهان برگزار مي‌شود به ايسنا گفت: مطمئنا نبرد دشواري در خانه خواهيم داشت و اگر همين عملكرد را داشته باشيم، شكست خواهيم خورد. بايد با تمام توان برابر حريف ظاهر شويم و يك تيم واقعي باشيم. اميدوارم بازيكن دوم خارجي تيم نيز تا مسابقه بعدي برسد تا بتواند با تيم هماهنگ شود. اميدوارم در دومين مسابقه، اشتباه‌هايي كه داشتيم تكرار نشود.

به گزارش ايسنا، تيم بسكتبال فولاد ماهان اصفهان در نخستين ديدارش برابر حفاري از مرحله پلي‌آف ليگ برتر بسكتبال با نتيجه‌ 92 بر 83 به پيروزي رسيد.

kobesadegh بازدید : 77 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

در آخرین پرده از نمایش اتفاقات عجیب و غریب بسکتبال ایران (که با این اوضاع به نظر نمی رسد واقعا آخرین پرده باشد!) خبر می رسد که "اندرسن" بازیکن آمریکایی که در مرحله "Play Off" تیمهای پایین جدول برای تیم جهش ترابری قم به میدان رفت در ادامه لباس تیم بسکتبال دانشگاه آزاد را برتن خواهد کرد!

به گزارش ایپنا : این خبر را از هر سمتی که که نگاه کردیم، مفهوم نبود. مگر می شود بازیکنی که برای یک تیم در یک مرحله به میدان رفته دوباره برای یک تیم دیگر در همان مرحله بازی کند!؟ هرچقدر حافظه تاریخی بسکتبالی خود را جارو کردیم یادمان نیامد که بار قبل کدام بازیکن لباس 2 تیم را در یک مرحله پوشیده اند، چیزی به خاطرمان نیامد!

خبر آنقدر عجیب و باورنکردنی بود که مجبور شدیم با حسن نوربخش (این مرد خستگی ناپذیر و آچار فرانسه فدراسیون) تماس بگیریم. حسن آقا مثل همیشه مهربان و باحوصله پاسخ داد: بله تیم بسکتبال جهش ترابری قم این 2 بازیکن را مدنظر داشت و اتفاقا هزینه ابتدایی آنها را هم پرداخت کرد. یکی از آنها به دلیل نرسیدن کلیر نتوانست بازی کند اما آندرسن برای جهش ترابری قم بازی کرد.

عجب! رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال ادامه داد: زمانی که بازیهای جهش ترابری قم به پایان رسید و این تیم به دسته پایین تر سقوط کرد با اندرسن تسویه کرد تا عملا از این تیم جدا شود اما به دلیل اینکه ویزا داشت در ایران ماند و تیم بسکتبال دانشگاه آزاد هم که به دنبال بازیکن خارجی بود این 2 بازیکن را جذب کرد.

ما که نفهمیدیم دقیقا چه اتفاقی افتاد به همین دلیل از نوربخش پرسیدیم که آیا بازی کردن یک بازیکن برای 2 تیم قانونی است؟ و وی پاسخ داد: در جلسه ای که در فدراسیون داشتیم، این مسئله را بررسی کردیم و دیدیم که کار عاقلانه و درستی است.

اینجا بود که مشخص شد می شود قانون را خودمان بنویسیم و اگر ما و دوستانمان به این نتیجه رسیدیم که کاری درست است باید آن را انجام بدهیم و اساسا چیزی به نام قانون می تواند در یکی از پرافتخارترین فدراسیونهای ورزشی یک مملکت نقش کشک را ایفا کند!

رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون توضیحات دیگری هم دارد: البته این قانون برای بازیکنان ایرانی صادق نیست و آنها فقط می توانند در یک فصل، برای یک تیم به میدان بروند.

و دلیلش هم اینکه چون اینکار عواقب خوبی ندارد و ممکن است آن بازیکن مثلا در نیم فصل دوم مقابل تیم سابقش قرار بگیرد و این می تواند مشکل ساز شود که اینجا هم اصلا مشخص نمی شود که آیا بازیکن خارجی نمی تواند مقابل تیم سابقش درد سر داشته باشد؟!

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد از یک فرصت طلایی استفاده کرد و وقتی دید 2 بازیکن خارجی حاضر و آماده در ایران حضور دارد، با آنها وارد مذاکره شد و در این بین فدراسیون بسکتبال با خلق الساعه کردن یک قانون دیگر و تصویب گلخانه ای آن، بار دیگر نشان داد که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن نیستند.

البته مدنظر قرار دادن این نکته نیز خالی از لطف نیست که وقتی در ورزش کشوری پرافتخارترین تیم نمی تواند تمرین کند و بهترین بازیکنانش یک فصل تمام با حداقل دریافتی برای تیم شهرشان بازی می کنند و در کشوری که رشته المپیکی، جهانی و قهرمان آسیایش، یک سالن تمرین ندارد نمی توان انتظار داشت همه اتفاقها با منطق قابل تحلیل باشند!

امید است حال که در سال جدید سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شده و تا چند روز (یا هفته!) آینده راهی تهران می شود و بسکتبال با افتخار آفرینی تیم جوانان به جاده موفقیت بازگشته است، این حواشی و اتفاقات ناخوشایند نیز ریشه کن شوند.

kobesadegh بازدید : 70 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)
به گزارش گروه ورزشي «خبرگزاري دانشجو»، رحیم شریف، رئیس هیئت ورزشی دانشگاهی استان آذربايجان غربي از حضور تيم بسكتبال هيئت ورزشي دانشگاهي استان آذربايجان غربي در تورنمنت چندجانبه خبر داد و گفت به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه آتاتورک یک دوره مسابقه چند جانبه بسکتبال در شهر ارزروم برگزارمي شود، که به دنبال دعوت دانشگاه آتاتورک از تیم بسکتبال دانشگاه ارومیه برای شرکت در این رقابت ها تیم منتخب بسکتبال دانشگاه های استان آذربایجان غربی به این مسابقه اعزام شد.
 
بنابراین گزارش این تیم دانشگاه با ترکیب اکبر زرینی، مهدی مالکی، اصغر زرینی، چالاک مجیدی، افشین عبدی،  وحید طالبی، امین بابایی فرد، ناصر عمری، احمد نوری، پویا انزایی، محمد مصطفی پور، محمد زینال بیگ زاده و مربیگری آقای خلیل نسودی رضایی در این تورنمنت شرکت مي كند.
 
لازم به ذکر است، این رقابت ها از صبح روز دوشنبه به مدت یک هفته با حضور ۵ تیم در دانشگاه آتاتورک شهر ارزروم ترکیه برگزار مي شود.
kobesadegh بازدید : 82 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

دو تیم بسکتبال کاله مازندران و کابل لیان بوشهر برای صعود به جمع هشت تیم پایانی مسابقات دسته یک باشگاه های کشور عصر یکشنبه در بابل به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، دوم تیم کاله مازندران و کابل لیان بوشهر در حالی در سومین مسابقه خود در مرحله حذفی مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور عصر یکشنبه در سالن ورزشی شهید سجودی بابل برابر هم صف آرایی خواهند کرد، که دو تیم در بازی های گذشته در بوشهر و بابل هر کدام صاحب یک پیروزی شدند.

دیدار نخست دو تیم که دوشنبه گذشته در بوشهر، با برتری 60 بر 52 تیم کابل لیان بوشهر به پایان رسید و شاگردان رضا نوری درتیم کاله مازندران در دومین مسابقه در بابل با اختلاف قاطع 31 امتیاز 73 بر42 میهمان جنوبی خود را شکست دادند.

دو تیم در مرحله حذفی در سه مسابقه برابر یکدیگر قرارمی گیرند و با توجه به امتیاز بالای دو تیم درمجموع دو بازی، کاله مازندران میزبان بازی سوم در بابل شد.

تیم کاله در بازی روز جمعه خود با انگیزه بالایی که بازیکنان تیم کاله برای پیروزی و انتقام شکست بازی نخست برابر تیم سرسخت کابل لیان بوشهر داشتند، عاملی مضاعف برای برتری آنان در این دیدار خانگی شده بود.

پیش بینی می شود، تیم کاله در مسابقه امروز یکشنبه خود برابر نماینده بوشهر از حمایت تماشاچیان بابلی بهره زیادی ببرد که می تواند بر جذابیت های این مسابقه اضافه کند.

شاگردان رضا نوری در تیم کاله مازندران درصورت حذف تیم بوشهری، با برنده دو تیم صنایع شاهرود و یا نفت امیدیه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقه خواهد داد.

تیم کاله مازندران با صدرنشینی در گروه دوم مسابقات دسته یک باشگاه های کشور حریف تیم کابل لیان بوشهر تیم رده هشتیمی گروه اول این مسابقات شد.

تیم کاله فصل گذشته مقام قهرمانی لیگ دسته یک کشور را کسب کرده و امیدوار به تکرار این عنوان در فصل جدید مسابقات است.

kobesadegh بازدید : 81 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

رييس انجمن جراحان زانوي ايران و نايب رييس فدراسيون پزشكي ورزشي آسيا به بيان جايگاه طب ورزشي در ايران، رسالت اين شاخه‌ي پزشكي، وضعيت آسيب‌هاي ورزشي و ساير موضوعات مرتبط با مسائل علمي و تخصصي پزشكي در ورزش پرداخت.

دكتر محمد رازي ضمن بازديد از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت‌وگويي را پيرامون جايگاه طب ورزش در ايران و آسيب ديدگي‌ها و عوارض ناشي از آن در ورزشكاران انجام داده است كه در ادامه مي‌خوانيد.

* ارتقاي كارايي و بازدهي ورزش از رسالت‌هاي مهم پزشكي ورزشي است

پزشكي ورزشي قسمتي از علم پزشكي كه در ارتباط با ورزش است. در اين قسمت علم پزشكي با علوم ورزشي آميخته شده تا از آسيب‌هاي ورزشي جلوگيري نمايد و راهكارهاي مختلفي را در راستاي پيشگيري آسيب‌هاي ورزشي ارائه دهد كه بالا بردن سلامت ورزشكاران از ويژگي‌هاي اين علوم است. جنبه‌هاي آنتروپومتري ورزش يعني اينكه چه ورزشي براي افراد مناسب است و در چه ورزشي مي‌توانند موفقيت كسب كنند و دچار آسيب نشوند تا ضمن بالا بردن كارايي خود در ورزش از بازدهي مطلوبي نيز برخوردار باشند. كار طب ورزش در اين زمينه اين است كه اين افراد را به بهترين نحو ممكن درمان و آن‌ها را بازتواني كند. يعني در ابتدا درمان اوليه را شروع و پس از بازتواني آن‌ها را به سلامت قبلي خود بازگرداند. به عنوان نمونه وقتي فردي از ناحيه ساق پا دچار شكستگي مي‌شود و مجبور به انجام عمل جراحي يا گرفتن گچ مي‌شود، پس از معالجه به زندگي قبلي خود بازمي‌گردد ولي براي يك ورزشكار، پس از بروز چنين اتفاقي بايد استحكام استخوان وي به حدي برسد كه قادر به انجام حركات ورزشي، شامل حركات جهشي، پرشي و تمرين‌هاي پرفشار باشد. در اين زمينه متخصص پزشكي ورزشي موظف است عضوي كه فشار بيش از حد روي آن است مواظب باشد تا دچار آسيب ديدگي مزمن نشود و اگر دچار آسيب ديدگي شد به بهترين نحو ممكن به وضعيت قبلي خود بازگرداند. اين‌ها از رسالت‌هاي مفيد پزشكي ورزشي است كه البته به جز اين ابعاد ديگري شامل تغذيه ورزشي، فيزيولوژي، تمرين‌ها و ورزش‌هاي اصلاحي و موارد ديگري هم وجود دارد كه در حوزه پزشكي ورزشي است.

kobesadegh بازدید : 62 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

رقابت‌های لیگ بسکتبال NBA امروز با انجام 7 بازی پیگیری شد که در یکی از این دیدارها ممفیس گریزلیز در خانه و در حضور بیش از 17 هزار تماشاگر میزبان یوتاجاز بود.

در این دیدار که ممفیس حامد حدادی، بازیکن ایرانی‌اش را در اختیار داشت، موفق شد 103 بر 98 به برتری برسد.

حدادی که در چند دیدار ممفیس نیمکت نشین بود در مدت زمان 2 دقیقه و 43 ثانیه تنها یک ریباند را برای تیمش به ثبت رساند.

رودی گای با کسب 26 امتیاز و 12 ریباند به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.

نتایج سایر دیدارهای امروز:

گلدن استیت 104 کلیپرز 112

کلیولند 98 - واشنگتن 89

بوستون 94 - نیوجرسی 82

اوکلاهاما 115 - مینه سوتا 110

ایندیانا 105 - میلواکی 99

فینیکس‌سانس 91 - سن‌آنتونیو 105

kobesadegh بازدید : 68 یکشنبه 27 فروردین 1391 نظرات (0)

دیدار پنجم فینال مسابقات باشگاههای غرب آسیا روز دوشنبه 28 فروردین ماه بین تیمهای مهرام ایران و الریاضی لبنان برگزار خواهد شد.

این دیدار راس ساعت 19:00 در سالن بسکتبال آزادی تهرن انجام می شود.

بازی اول و دوم این دو تیم در لبنان برگزار شد که در بازی اول تیم الریاضی و در بازی دوم تیم مهرام برنده میدان بودند. سپس دو تیم به تهران آمدند و تیم مهرام موفق شد بازی سوم را با اختلاف به نقع خود تمام کند و در آستانه کسب مقام قهرمانی قرار گیرد اما در بازی چهارم ، این تیم الریاضی بود که در رقابتی نزدیک نتیجه مسابقه را به نفع خود تغییر داد تا هر دو تیم با دو پیروزی و دو شکست چشم به دیدار پنجم بدوزند.

شایان ذکر است هر دو تیم مهرام و الریاضی چواز حضور در رقابتهای نهایی جام باشگاههای آسیا را که خرداد ماه در لبنان برگزار می شود بدست آورده اند. این دو تیم قینالیستهای سال گذشته جام باشگاههای آسیا نیز می باشند که در آن مسابقات مهرام ایران پس از قهرمانی در دو دوره متوالی، با شکست مقابل الریاضی به مقام نایب قهرمانی جام باشگاههای آسیا رسید.

kobesadegh بازدید : 78 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

رقابت های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا امروز با انجام 11 بازی پیگیری شد که در یکی از آنها تیم ممفیس گریزلیز در خانه و در حضور بیش از 15 هزار تماشاگر میزبان فینیکس سانس بود و در پایان موفق شد به برتری 104 بر 93 دست پیدا کند. این سی و چهارمین برد ممفیس در این فصل بود.

حامد حدادی، بازیکن ایرانی ممفیس در این بازی در ترکیب ممفیس حضور نداشت و از روی نیمکت کار را دنبال کرد.

رودی گای با کسب 32 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن ممفیس و میدان شناخته شد.

در دیگر دیدارهای مهم اوکلاهاما سیتی که صدر جدول کنفرانس غرب را همچنان در تصاحب خود دارد، 100 بر 98  مغلوب لس آنجلس کلیپرز شد و لس آنجلس لیکرز هم با درخشش خیره کننده باینوم توانست سن آنتونیو را 98 بر 84 مغلوب کند.

باینوم در این بازی 16 امتیاز و 30 ریباند برای لیکرز به ثبت رساند.


نتایج سایر دیدارهای امروز:


ایندیانا 108 - کلیولند 94

فیلادلفیا 93 - تورنتو 75

آتلانتا 86 - بوستون 88

ساکرامنتو 95 - نیواورلآن 105

یوتاجاز 103 - هیوستون 91

نیویورک 111 - میلواکی 107

مینه سوتا 107 - دنور 113

گلدن استیت 110 - پورتلند 118

kobesadegh بازدید : 77 چهارشنبه 23 فروردین 1391 نظرات (1)

دیدار سوم و چهارم تیم‌های بسکتبال مهرام و الریاضی لبنان در مرحله نهایی باشگاه‌های غرب آسیا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در حالی در سالن آزادی برگزار شد که تماشاگران پرشور زیادی برای حمایت از نماینده ایران به سالن آمده بودند.

سالنی که در چند سال گذشته چنین تماشاگران پرشوری را به خود ندیده بود.

در همین رابطه باشگاه مهرام که میزبانی این مسابقه را بر عهده داشت از حمایت بسیار خوب تماشاگران تشکر ویژه کرد.

حمیدرضا صمدزاده، سرپرست تیم بسکتبال مهرام در گفت‌وگو با فارس در همین رابطه اظهار داشت: تماشاگران با حضور پرشور خود و تشویق‌های بی امان انرژی زیادی به بازیکنان و کادر فنی مهرام که به عنوان نماینده ایران است دادند. هرچند که در بازی شب گذشته نتوانستیم آنها را خوشحال کنیم و بازنده شدیم، اما امیدواریم در دیدار پنجم باز هم با حمایت آنها مقام قهرمانی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: بسکتبال در چند سال گذشته چنین تماشاگران پرشوری را به خود ندیده بود، اما ورزش دوستان نشان دادند که هر جایی که نیاز به حمایت باشد با تمام وجود حاضر می‌شوند. باشگاه مهرام جا دارد از این هواداران با غیرت تشکر ویژه داشته باشد.

دیدار چهارم مهرام و الریاضی لبنان در فینال باشگاه های غرب آسیا با پیروزی 101 بر 93 الریاضی به پایان رسید تا 2 تیم در مجموع 4 دیدار 2 بر 2 مساوی شوند و چهره قهرمان در بازی پنجم که 28 فروردین در تهران برگزار می شود،مشخص شود.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 162
  • بازدید ماه : 277
  • بازدید سال : 748
  • بازدید کلی : 36,855
  • کدهای اختصاصی