loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 74 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
دیدارهای دوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر امروز در تهران و اصفهان برگزار شد که در پایان مهرام و فولاد ماهان با شکست حریفان خود یک گام به حضور در فینال نزدیک‌تر شدند.

در سالن آزادی مهرام و دانشگاه آزاد برابر هم قرار گرفتند که حساب کار دو تیم در نهایت با برتری 97 بر 81 مهرام همراه بود.

دیدار اول دو تیم روز گذشته باز هم با پیروزی مهرام به پایان رسیده بود.

دیگر دیدار امروز را فولاد ماهان و پتروشیمی در اصفهان برگزار کردند که در پایان فولادی‌ها 73 بر 64 میهمان خود را شکست دادند.

بازی نخست دو تیم هم به سود فولاد خاتمه یافته بود.

دیدارهای سوم این مرحله یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. مسابقات مرحله نیمه نهایی به صورت 3 از پنج برگزار می‌شود.

kobesadegh بازدید : 75 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

تيم بسكتبال ' شهيد همت' شهرضا در مرحله رفت يك چهارم نهايي دسته اول بسكتبال باشگاه هاي كشور با نتيجه 79 بر 70 ' داماش ' لنگرود را شكست داد.

kobesadegh بازدید : 93 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

روز گذشته اولین دیدار مرحله نیمه نهایی در تهران و اصفهان برگزار گردید.

در تهران دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که تیم مهرام موفق شد با نتیجه 113 بر 94 دانشگاه آزاد را شکست دهد. دومین دیدار این دو تیم نیز از ساعت 17 امروز در سالن بسکتبال آزادی برگزار خواهد شد.

 

در اصفهان نیز دو تیم  فولاد ماهان سپاهان و پتروشیمی بندرامام به مصاف هم رفتند که تیم پتروشیمی بندرامام با نتیجه 82-75 مغلوب میزبان خود گردید. دومین دیدار این دو تیم ساعت 17 امروز در اصفهان برگزار می گردد.

 

مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ برتر باشگاههای کشور بصورت 3 از 5 انجام خواهد شد و تیمی که در مجموع موفق به کسب 3 پیروزی گردد به فینال مسابقات راه خواهد یافت.

kobesadegh بازدید : 80 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز با انجام 6 بازی پیگیری شد که در یکی از این دیدارها ممفیس گریزلیز در روزی که حامد حدادی، بازیکن ایرانی خود را در اختیار نداشت برابر کلیولند 109 بر 101 به پیروزی رسید.

کاین آروینگ از کلیولند با کسب 25 امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.


*نتایج سایر دیدارهای امروز:


شارلوت 73 - واشنگتن 101

دیترویت 97 - ایندیانا 103

فیلادلفیا 105 - نیوجرسی 87

تورنتو 86 - میلواکی 92

پورتلند 89 - سن آنتونیو 124

kobesadegh بازدید : 76 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

دیدار دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد تهران از شبکه سوم سیما بصورت زنده پخش خواهد شد.

این دیدار که اولین مسابقه نیمه نهایی بین این دو تیم می باشد ساعت 15:45 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

قضاوت این دیدار را ورژ آبکاریان، رضا جوادی و رضا آذرافزا برعهده خواهند داشت.

مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر باشگاههای کشور بصورت 3 از 5 انجام می شود و هر تیم که زودتر موفق به کسب سه پیروزی گردد راهی دیدار نهایی خواهد شد.

دیدار دوم این دوتیم فردا ساعت 17:00 در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.

kobesadegh بازدید : 92 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا امروز با برگزاری 9 بازی پیگیری شد که در مهمترین رقابت اوکلاهاما سیتی و لس آنجلس لیکرز، صدرنشینان کنفرانس‌ غرب برابر هم به میدان رفتند.

در این بازی که در سالن استاپلس سنتر فلوریدا و به میزبانی لیکرز برگزار شد یاران کوبی برایانت توانستند میهمان خود را در حضور 19 هزار تماشاگر با نتیجه 114 بر 106 از پیش رو بردارند.

کوین دورانت از اوکلاهاما با کسب 35 امتیاز و 8 ریباند به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد.


نتایج سایر دیدارهای امروز:


نیویورک 113 - اتلانتا 112

ساکرامنتو 114 - شارلوت 88

هیوستون 88 - میامی 97

تورنتو 73 - دیترویت 76

کلیولند 98 - سن آنتونیو 114

گلدن استیت 93 - مینه‌سوتا 88

اورلاندو 74 - دنور 101

نیواورلآن 98 - کلیپرز 107

kobesadegh بازدید : 81 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

فرزاد کوهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم ذوب‌آهن گفت: همانند روزهای گذشته تمرین نمی‌کنیم و شرایط مان هم هیچ تغییری نکرده است و بدون تمرین باید فردا مقابل شهرداری گرگان بازی کنیم. امیدوارم مقابل این تیم از فرصت‌های خود استفاده کنیم و در خانه پیروز باشیم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه برخی عنوان می‌کنند جای ذوب‌آهن در جمع 4 تیم برتر خالی است، گفت: واقعاً این فصل زمان نتیجه گیری ذوب‌آهن بود و حیف شد که به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم به هدف خود برسیم.

وی در مورد اینکه مسئولان ذوب‌آهن گفته‌اند چون بازیکنان تمرین نمی‌کنند باید سالن را اجاره دهیم، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و باید از خود باشگاه سوال کنید. ارباب‌زاده سرپرست تیم با باشگاه در ارتباط است و می‌تواند توضیح دهد.

کوهیان در پاسخ به این سوال که آیا لورن باز هم به دلیل مشکلات مالی بازی نخواهد کرد، گفت: در 2 دیداری که با دانشگاه آزاد داتشتیم او به خاطر همین مشکلات بازی نکرد و تا امروز هم نمی دانم آیا قرارداد او پرداخت شده است یا خیر.

ذوب‌آهن فردا در مرحله پلی‌آف لیگ برتر برای کسب مقام پنجم تا هشتم میزبان شهرداری گرگان است.

kobesadegh بازدید : 82 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

"فریدون شریف زاده" را می توان پدر بسکتبال ایران دانست. اما امروز نه تنها در عرصه ورزش بلکه در داخل حوزه بسکتبال نیز کمتر نامی از او شنیده می شود. نکته جالب توجه اینکه جستجوی ما در اینترنت برای یافتن یک تصویر از کسی که اولین لژیونر بسکتبال ما بود و بسکتبال حرفه ای را در ایران پایه گذاری کرد، بی نتیجه بود!

شریف زاده در سن 12 سالگی برای تحصیل عازم ترکیه شد و در شهر استانبول شروع به تحصیل کرد. در آنجا به ورزشهای مختلف علاقه‌مند شد و بیش از همه شیفته بسکتبال گردید. او در مدت کوتاهی در ردیف ورزشکاران نامی قرار گرفت و در رشته‌های بسکتبال، والیبال، فوتبال و دو میدانی معروفیتی به دست آورد.

او مدت ده سال در باشگاه گالاتاسرای که قدیمی‌ترین باشگاه ورزش ترکیه است، ورزش می‌کرد و در سالهای 1933 تا 1936 به مدت سه سال کاپیتان و مربی بسکتبال و والیبال گالاتاسرای بود. در این مدت گالاتاسرای مرتباً قهرمان والیبال و بستکتبال ترکیه شد. به همین دلیل شریف‌زاده مورد توجه محافل ورزشی ترکیه قرار گرفت و به عنوان عضوی از تیم بستکبال ترکیه برای مسابقات به کشورهای بالکان مسافرت کرد. او جزو تیم منتخب بسکتبال استانبول بود و در مقابل تیمهای خارجی که به استانبول می آمدند شرکت می‌کرد.

در سال 1936 جراید و محافل ورزشی اظهار تاسف کردند که شریف‌زاده به علت خارجی بودن نمی‌تواند تیم ملی ترکیه را همراهی کند.

او در مدت سه سالی که جزء تیم اول بسکتبال استانبول بود در 18 مسابقه رسمی شرکت کرده بود و 123 امتیاز برای این تیم کسب کرده بود. از این حیث او رکورد کسب امتیاز در باشگاه استانبول را به خود اختصاص داده بود همچنین به عنوان بازیکن سال بسکتبال شناخته شد.


فریدون شریف‌زاده در سال 1314 به ایران برگشت  و در همین سال مربیگری تیم بسکتبال کالج البرز تهران را به عهده گرفت و در مدت کوتاهی یک تیم منسجم و خوب به وجود آورد. او همچنین به مدت سه سال مربی بسکتبال دبیرستان نظام بود که در هر سه سال تیم او قهرمان تهران شد. او چند سالی هم مربی بسکتبال تهران بود.

شریف‌زاده را می‌توان پدر بسکتبال تهران خواند او به ورزش بسکتبال رنگ و رویی تازه داده بود و این ورزش را به صورت فنی آموزش می‌داد و بازیکنان و مربیان و داورانی بزرگ را پرورده بود. تقریبا تمام قهرمانان بسکتبال آن دوره را می‌توان از دست پرورده‌های شریف‌زاده دانست.
kobesadegh بازدید : 74 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رييس سازمان تيم‌هاي ملي، اردن را ميزبان اين دوره از رقابت‌هاي قهرماني غرب آسيا معرفي كرده و از احتمال حضور تيم ملي اميد در اين مسابقات صحبت مي‌كند.

محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب كه تيم ملي ايران بايد براي مسابقات قهرماني غرب آسيا آماده شود، اظهار كرد: مهمد بچيروويچ سرمربي تيم ملي بسكتبال قبل از دهم ارديبهشت به ايران مي‌آيد و كارش را آغاز خواهد كرد. با توجه به اين كه او از بسكتبال ايران شناخت دارد تنها به ارزيابي ملي‌پوشان مي‌پردازد، چرا كه نمي‌توانيم نفراتي در اختيار او قرار دهيم. پس از ليگ برتر تيم مهرام بازيكنان مورد نيازش را جذب مي‌كند تا ‌راهي مسابقات باشگاه‌هاي آسيا مي‌شود و در اين مدت سرمربي تيم ملي مي‌تواند با تيم‌هاي جوانان و اميد كار كند. پس از باشگاه‌هاي آسيا نيز تيم ملي بايد در رقابت‌هاي قهرماني غرب آسيا كه در اردن برگزار مي‌شود، شركت كند.

وي با اشاره به فاصله نزديك باشگاه‌هاي آسيا و قهرماني غرب آسيا ادامه داد: اواخر خرداد كار مهرام در لبنان تمام مي‌شود. چهارم تير نيز تيم ملي بايد عازم اردن شود تا در قهرماني غرب آسيا شركت كند. بازيكنان مهرام پس از استراحت به تيم ملي مي‌پيوندند و عازم اردن خواهند شد.

رييس سازمان تيم‌هاي ملي در پاسخ به اين سوال كه چرا در اين رقابت‌ها از تيم اميد استفاده نمي‌كنيد، تصريح كرد: همين مساله نيز مد نظر ما است. بايد بچيروويچ به ايران بيايد و برنامه‌هايش را اعلام كند و با مذاكره در سازمان‌هاي تيم‌هاي ملي، وضعيت آينده مشخص شود. مطمئن باشيد هر چه به صلاح بسكتبال ايران باشد، انجام خواهد گرفت. اگر تيم ملي اميد در اين رقابت‌ها نيز شركت كند، چيزي از دست نمي‌رود كه هيچ بلكه آينده بسكتبال ايران تضمين خواهد شد.

مشحون با بيان اين مطلب كه اگر سرمربي تيم ملي دستيار به ايران بياورد، اين مربي در رده‌هاي پايه مشغول خواهد شد به ايسنا گفت: قرار است بچيروويچ يك دستيار به ايران بياورد اگر اين مربي بيايد، بازيكنان رده‌هاي پايه را زير نظر خواهد گرفت. بايد اين دستيار به ايران بيايد تا پس از آن برنامه‌هايمان عملي شود، اما هدف دراز مدت ما تقويت رده‌هاي پايه است.

مدير تيم‌هاي ملي با اشاره به حريفان ايران در قهرماني غرب آسيا بيان كرد: در اين دوره از رقابت‌ها تيم‌هاي اردن ، سوريه، لبنان، يمن ، عراق و ايران حاضر خواهند بود و تيم ملي ايران بايد از عنوان قهرماني‌اش دفاع كند. البته شايد فدراسيون تصميم بگيرد كه آينده سازي كند و بدون توجه به نتيجه‌ به جوانانش فرصت رشد بدهد.

kobesadegh بازدید : 80 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مسابقات بین المللی بسکتبال ترکیه که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه آتاتورک با حضور ۵ تیم در شهر ازروم به مدت یک هفته برگزار شد، در پایان با قهرماني تیم دانشگاه دولتی گرجستان به پايان رسيد.

در پايان اين رقابت ها تیم دانشگاه آتاتورک دوم شد و تیم منتخب دانشگاه های استان آذربایجان غربی در مکان سوم ایستاد.

گفتني است، در این مسابقات که به صورت دوره ای برگزار شد تیم دانشجویان کشورمان در سومین دیدار مقابل تیم میزبان دانشگاه آتاتورک با نتیجه ۶۴ بر ۵۷ شکست خورد و در بازی چهارم مقابل تیم دانشگاه دولتی گرجستان با نتیجه ۷۶ بر۵۵ بازی را واگذار کرد.

لازم به ذکر است، تیم دانشجویان ایرانی در ۲ بازی قبلی خود مقابل تیم های کایسری ترکیه و دولتی نخجوان به پیروزی رسیده بودند و در پایان با ۲ پیروزی و ۲ شکست در جایگاه سوم قرار گرفتند.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 517
  • بازدید کلی : 36,624
  • کدهای اختصاصی