loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 73 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
سکتبال خراسان‌رضوی در سال جاری فراز ونشیب‌های زیادی را تجربه کرد. در این بین عملکرد‌2 تیم رویای سبز و طرحمسکن ثامن در لیگ‌های یک و دوی بسکتبال کشور به عنوان نمایندگان استان نیزبا فراز و نشیب‌هایی همراه بود که در نهایت منجر به قعرنشینی رویای سبز درجدول گروه اول لیگ دسته یک بسکتبال کشور و کسب عنوان ششمی طرح ثامن مسکندر گروه 10‌‌ تیمی لیگ دسته دو بسکتبال شد. ناکامی‌هایی که به زعم بسیاریاز کارشناسان از دو عامل مهم نشأت می‌گرفت؛ نخست بد بسته شدن تیم‌ها و دروهله دوم کم تجربگی بازیکنان جوان و البته بومی بودن این تیم‌ها. به سراغچند تن از‌‌ کارشناسان بسکتبال استان رفتیم تا نظرات‌شان را پیرامونعملکرد این دو تیم بسکتبال استان در طول این فصل جویا شویم.
هدفی که چالش برانگیز شد‌

«هدف ما از حضور در این فصل رقابت‌هایلیگ دسته یک بسکتبال تجربه‌اندوزی بود.» این گفته‌سرمربی تیم بسکتبالرویای سبز مشهد است که حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه دارد. برخیکارشناسان در برابر این جمله سرمربی رویای سبز موضع می‌گیرند و معتقدند بهدنبال حضور در لیگ دسته یک کشور پای آبرو و اعتبار بسکتبال استان به میانمی‌آید و نمی‌توان این‌گونه بی‌تفاوت با شکست‌ها و ناکامی‌های تیم برخوردکرد‌ اما سرمربی رویای سبز معتقد است: «ما خودمان از ابتدای فصلمی‌دانستیم که تعداد بردهایمان در پایان فصل از تعداد باخت‌هایمان کمتراست و هدف ما از اول کسب تجربه بود. شما اگر به نتایج تیم نگاه کنید مادر‌10 بازی با اختلاف پوئن‌های پایین بازی را واگذار کردیم که این ناشی ازبی‌تجربگی بازیکنان‌مان است.» سرمربی تیم رویای سبز در خصوص علت اصلیناکامی تیمش در این فصل از رقابت‌ها اذعان داشت: «من فکر می‌کنم علت اصلیاین بود که تیم‌های دیگر 2 تا‌10 برابر تیم ما سرمایه‌گذاری کرده بودند!تیم‌های دیگر بین 4 تا‌10 بازیکن غیر‌بومی داشتند اما بازیکنان تیم ما همهبومی و جوان بودند. رویای سبز جوان‌ترین تیم دسته یک بود. ما یک نگاه درازمدت داریم که طبق برنامه هدف‌ این است که در سال 94 به سوپر لیگ صعودکنیم.» صحبت‌های سرمربی رویای سبز با این دیدگاه به پایان می‌رسد: «مامعتقدیم باید راه را درست رفت و اگر الان با 2 میلیارد بیاییم و بهترینتیم را ببندیم رشدی برای بسکتبال استان حاصل نمی‌‌شود.»

تیمی که خوب بسته نشد!

داریوش شجاع اگرچه در هفته‌های پایانیروی نیمکت تیم دسته دومی طرح مسکن ثامن نشست اما در کسوت سرمربی این تیمبه خراسان می‌گوید: «این تیم ابتدای فصل خوب بسته نشده بود و به همین خاطرنتوانست نتایج خوبی بگیرد.» وی می‌افزاید: «معتقدم هر دو تیم طرح مسکنثامن و رویای سبز نمایندگان استان در لیگ‌های بسکتبال ابتدای فصل برای لیگیک و دو بسته نشدند. به همین خاطر توانایی رقابت با سایر تیم‌ها رانداشتند.» سرمربی طرح مسکن ثامن خاطر‌نشان می‌کند: «کم‌تجربگی تیم ما دربسیاری موارد نتیجه بازی‌ها را به سود رقبا رقم زد.» وی اذعان می‌کند:«معتقدم ما در استان‌مان استعدادهای خوب و زیادی داریم و باید با مدیریت وبرنامه درست آن‌ها را به خدمت بگیریم تا بتوانیم نتایج مطلوبی را برایبسکتبال استان کسب کنیم.»

تفکر حرفه‌ای وجود ندارد!

پوراصفهانی، کارشناس بسکتبال نتایج بهدست آمده توسط نمایندگان استان را در لیگ‌های دسته یک و دو ابتدا ناشی ازدیر و البته بد بسته شدن‌‌ ‌آن‌ها می‌داند. پوراصفهانی به خراسان گفت:«متاسفانه ما همیشه در استان‌مان در روزهای آخر تیم می‌بندیم و همین باعثمی‌شود همیشه با مشکل رو‌به‌رو شویم.» وی افزود: «از طرف ‌‌دیگر دربازی‌های دسته یک و دو چون از تیم‌های حریف و شگرد بازیکنانشان شناخت خوبینداریم، همین مسئله باعث می‌شود کار برای تیم‌ها سخت شود.» پوراصفهانی بااشاره به نتایج به دست آمده تیم طرح مسکن ثامن در طول این فصل گفت: «تیمطرح مسکن ثامن در نیم فصل دوم مسابقات نتایج خوبی را گرفت و تنها کمیکم‌تجربگی و جوانی بازیکنانش سبب شد نتواند در ادامه موفق عمل کند.» وی بااشاره به عملکرد تیم رویای سبز در لیگ یک اظهار داشت: «تیم دسته یک مااکثر بازی‌هایش را با اختلاف‌های نزدیک باخت که به اعتقاد من این تنها بهبی‌تجربگی بازیکنانش برنمی‌گردد و در این مسئله کمی هم سرمربی تیم مقصراست. به هر حال بازی بسکتبال بازی لحظه‌هاست و این سرمربی است که بایدبرای تک تک لحظات برنامه داشته باشد.» این کارشناس بسکتبال در پایانگفت: «البته ما در استان​مان ضعف دانش مربیان هم داریم. یعنی مربیان مادانششان در سطح تیم‌های نوجوانان و نهایتا جوانان است و این باعث می‌شودتا ما در سطح تیم ملی بزرگسالان بازیکن نداشته باشیم.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 180
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 336
  • بازدید سال : 807
  • بازدید کلی : 36,914
  • کدهای اختصاصی