loading...
Pro Basketball
آخرین ارسال های انجمن
kobesadegh بازدید : 96 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
فصل جدید لیگ برتر بسكتبال فرصتی بود تا بازیكنان جوان ایرانی در لیگ برتر فرصتی داشته‌ باشند تا در كنار با تجربه‌ها تمرین كنند و مسابقه بدهند. بسكتبالیست‌های جوان ایرانی در باشگاه‌های محتلف در كنار بهترین‌های ایران تمرین می‌كردند و در روز مسابقه نیز می‌توانستند عملكرد قابل قبولی داشته باشند تا بسكتبال دوستان ایران به همین دلیل از سطح پایین لیگ بگذرند و به پیشرفت و تضمین آینده بسكتبال دل ببندند. یكی از جوانان پدیده این فصل لیگ برتر صالح فروتن است كه در پتروشیمی بندرامام و زیر نظر مهران شاهین‌طبع به دنیای ورزشی‌اش می‌رسد.

ملی‌پوش جوان بسكتبال ایران كه این روزها در اردوی تیم ملی است و برای مرحله دوم قهرمانی غرب‌آسیا آماده می‌شود این فصل را نقطه عطف بسكتبالش می‌داند و معتقد است انقدر باتجربه شده كه گویی چندین سال است كه در لیگ برتر به میدان می‌رود. گفت و گوی ایسنا با صالح فروتن را در ادامه می‌خوانید:

در این فصل از لیگ برتر رشد خوبی داشتی و میدان دیده شدی. لیگ برتر برایت چگونه بود؟

خدا را شكر نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در پتروشیمی پیدا كرده‌ام و این به دلیل افزایش تجربه و مهارتم در بسكتبال است. خوشحالم در این فصل توانستم دقایقی در خدمت تیم باشم و به درد پتروشیمی بخورم. در همین میان سعی می‌كردم با تمام توان تمرین كنم و در دقایقی كه به میدان می‌روم، بهترین عملكردم را نشان بدهم. در مسابقه‌هایی بسیار خوب بودم اما در نبردهایی هم عملكرد بدی داشتم كه خوشبختانه كادر فنی به خوبی نقاط ضعفم را به من گوشزد می‌كرد و سعی می‌كردم آن ها را از بین ببرم. سال گذشته اولین حضورم در لیگ برتر بود و نمی‌توانستم با شرایط ایده‌آل به میدان بروم اما امسال با تمرین‌های خوب و نكاتی كه كادر فنی به من انتقال می‌دهند، تجربه زیادی كسب كرده‌ام. با اینكه دومین سال حضورم در لیگ برتر را تجربه می‌كنم، انگار چند سال است كه در این سطح به میدان می‌روم.

حضور در كنار بازیكنان ملی‌پوش برایت چگونه‌است؟

با توجه به اینكه بازیكنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای در پتروشیمی به میدان می‌روند، سعی می‌كردم از داشته‌های آن‌ها استفاده كنم. خوشبختانه رابطه خوبی بین بازیكنان تیم وجود دارد و همین مسئله اجازه نمی‌دهد استرس داشته باشم. سعی می‌كردم از تجربه مهره‌های كلیدی تیم استفاده كنم و در كنار آن‌ها بسكتبال حرفه‌ای را آموزش ببینم. به این دلیل كه در پست‌های سه و چهار بازی می‌كنم، حامد سهراب‌نژاد و آیدین كبیر خیلی به من كمك می‌كنند. البته باید بگویم كه آیدین در فصل گذشته نیز خیلی به من كمك می‌كرد و واقعا به او مدیون هستم. شاید برابر بازیكنان بزرگ ایران به میدان رفتن دشوار باشد اما هم‌تیمی‌هایم آنقدر اعتماد به نفس به من داده‌اند، هیچ مشكلی در میدان ندارم.

تجربه حضور در باشگاه‌های غرب‌آسیا چطور بود؟

در این دوره از رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا در مرحله نخست دقایقی فرصت داشتم تا به میدان بروم، اما فكر می‌كنم صرف حضور در بین تیم‌های قدرتمند منطقه، تجربه بزرگی برایم بود كه درس های زیادی از آن‌ها گرفتم. زمانی كه عملكرد بازیكنان ایرانی و خارجی را در شرایط حساس می‌دیدم، سعی می‌كردم حركات آن‌ها را زیر نظر بگیرم و بفهمم كه در كجا باید چه عكس‌العملی داشته باشم. باشگاه‌های غرب آسیا رقابت‌های حساسی بود كه تیم‌های قدرتمندی نیز داشت و به نظر من كلاس درس بزرگی محسوب می‌شد.

در دو سال حضورت در لیگ برتر زیر نظر مربیان بزرگی بودی. كار كردن با مربیان بزرگ چه تاثیری بر روند صعودی‌ات دارد؟

در دو سالی كه لیگ برتری بودم، با دو مربی بزرگ ایران كار كردم. آقای هاشمی و آقای شاهین‌طبع از بهترین‌های ایران هستند و چیزهای زیادی به من آموزش دادند. در این دو سال تجربه خوبی كسب كردم و فكر می‌كنم از بازیكنان خوش‌شانس ایران هستم. امیدوارم بتوانم در ادامه نیز به همین شكل كارم را ادامه دهم و پیشرفت كنم. زمانی كه مربی‌ات از هر نظر كامل باشد به راحتی می‌توان كار را ادامه داد و بدون هیچ دغدغه‌ای تنها به پیشرفت فكر كرد. خوشبختانه در این دو سال تا جایی كه توانستم از این دو مربی استفاده كردم تا از همین ابتدا حرفه‌ای حركت كنم.

با حذف از باشگاه‌های غرب‌آسیا، پتروشیمی موقعیت‌های خوبی را از دست داد، به نظرت دلیل این نتایج چه بود؟

به نظر من پتروشیمی كم‌شانسی آورد و از رقابت‌ها حذف شد. با توجه به شرایطی كه در این فصل داشتیم، برابر تیم‌های قدر غرب آسیا به میدان رفتیم و متاسفانه ناهماهنگی‌ و كم‌شانسی باعث حذف ما از غرب آسیا شد. امیدوارم بتوانیم در ادامه راه هماهنگ‌تر شویم و بدون مصدومیت حركت كنیم تا در لیگ برتر جایگاه مناسبی به دست بیاوریم. پتروشیمی با تمام فراز و نشیب‌هایی كه داشت نتایج بدی نگرفت و اگر اتفاق‌هایی كه برای تیم افتاد پیش نمی‌آمد عملكرد بهتری به نمایش می‌گذاشتیم.

با تمام این فراز و نشیب‌ها تیم سوم لیگ هستید. مرحله پلی‌آف را چگونه می‌بینی؟

در این مرحله باید به مصاف صنایع پتروشیمی ماهشهر برویم كه تیم هماهنگی است. بازیكنان این تیم آماده هستند و دومین یار خارجی‌شان نیز با آن‌ها تمرین می‌كند. باید با تمركز و هماهنگی بیشتری به میدان برویم و آن‌ها را شكست دهیم. با تفكر قدرتمندی كه مهران شاهین‌طبع دارد مطمئنم به مرحله نیمه نهایی صعود می‌كنیم و پس از آن نیز برای فینالیست شدن می‌جنگیم.

در اردوی تیم ملی جوانان هستی. شرایط تیم ملی چگونه است؟

هم‌اكنون در اردوی تیم ملی هستیم و سعی می‌كنیم هماهنگی مورد نظر را به دست بیاوریم. به این دلیل كه بازیكنان در لیگ مشغول به بازی بودند، نمی‌توانستیم در اردوی تیم ملی حاضر شویم و این وقفه هماهنگی تیمی ما را كمتر كرده است. فكر می‌كنم با تمرین‌های فشرده می‌توانیم به وضعیت ایده‌آل گذشته برگردیم. باید بگویم كه همه چیز دست خودمان است و اگر تلاش كنیم موفق خواهیم بود. جای شكر است كه دوباره زیر نظر آقای توفیق، كیانی و موزرمی در تیم ملی كار می‌كنیم كه مطمئن هستم نتیجه فوق‌العاده‌ای كسب خواهیم كرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 231
  • بازدید ماه : 346
  • بازدید سال : 817
  • بازدید کلی : 36,924
  • کدهای اختصاصی